CANAL+ przeprowadzi 15 maja br. pierwszą w Polsce transmisję z meczu piłki nożnej w technologii stereoskopowej i standardzie HD. Będzie to również jedna z pierwszych w Europie produkcji 3D na żywo dostępnych dla masowej publiczności – dzięki specjalnym pokazom dla kibiców, organizowanym tego dnia przez CANAL+ i LG Electronics w wybranych miastach w całej Polsce. Relacja z meczu w 3D będzie przeprowadzona bezpośrednio ze stadionu w mieście, w którym rozstrzygnie się walka o Mistrzostwo Polski.
Dzięki transmisji CANAL+ Polska stanie się jednym z niewielu krajów w Europie (m.in. po Wielkiej Brytanii i Niemczech), w którym kibice mogą doświadczyć rewolucji, jaką stereoskopia wprowadza do piłkarskich emocji. Ekipa CANAL+ przeprowadzi transmisję z meczu piłki nożnej w trójwymiarowej technologii HD prawdopodobnie ze stadionu w Poznaniu, Krakowie lub Warszawie. Możliwe, że pierwszy polski mecz w 3D, w zależności od sytuacji w tabeli Ekstraklasy, rozegra drużyna Lecha Poznań z Zagłębiem Lubin, Wisły Kraków z Odrą Wodzisław lub Legii Warszawa z PGE GKS Bełchatów.
Partnerem transmisji jest Eutelsat – przekaz odbędzie się na należącym do operatora satelicie Hot Bird. Ekipa CANAL+ przeprowadzi relację z wykorzystaniem specjalistycznego wozu transmisyjnego wyposażonego w 9 nowoczesnych kamer pracujących w technologii stereoskopowej. Transmisja w technologii stereo 3D będzie niekodowana (sygnał będzie zakodowany dla transmisji tradycyjnej). Abonenci CYFRY+, posiadający dekoder HD i telewizor 3D, będą ją mogli obejrzeć w ramach serwisu testowego CANAL+ 3D test na kanale 28.
Dla pozostałych kibiców CANAL+ wraz z partnerem, LG Electronics, zorganizuje otwarte pokazy 3D w wybranych miastach Polski. W ramach pokazów fani futbolu obejrzą na żywo pierwszy polski mecz w 3D w wyselekcjonowanych pubach w całej Polsce, które firma LG Electronics wyposaży w nowoczesne telewizory LCD Full HD 3D i zestawy specjalnych okularów 3D.
Wraz z dostępnością pierwszego kontentu 3D, LG już w maju wprowadzi na polski i światowy rynek najnowszą linię TV INFINIA, obejmującą m.in. modele Full LED 3D, które dostarczą zupełnie nowych wrażeń na najwyższym możliwym poziomie technologicznym.
Technologia 3D zrewolucjonizowała już przeżycia widzów w kinie i zaczyna wkraczać do polskich domów. W sporcie stereoskopia oznacza wyjątkowe emocje. Daje ona wrażenie bezpośredniego uczestniczenia w wydarzeniu, towarzyszenia sportowcom w ich zmaganiach na murawie, bieżni, boisku. Dzięki technologii 3D siedząc wygodnie w salonie widzowie będą się czuć, jakby byli w samym centrum wydarzeń na stadionach.
Transmisja sportowa w 3D jest kolejnym już doświadczeniem CANAL+ z technologią stereoskopową. Firma jest koproducentem filmu „Projekt Chopin”, międzynarodowej produkcji, która powstaje w stereo 3D. Ponadto na potrzeby kampanii wizerunkowej CYFRY+ został stworzony pod koniec ubiegłego roku spot w stereo 3D. To pierwsza reklama w stereoskopii, jaka była emitowana w polskich kinach.
źródło: informacja prasowa/www.3dmaniak.pl
źrodło foto: dvice.com
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
@ Moor: Przyjmie się, przyjmie, zarówno nowa usługa Canal+, jak też Infinia (Infinie?) LG. Nie jesteśmy dinozaurami, a ostrożność konsumentów w każdym kraju jest podobna i zrozumiała. Dziś ogłoszenie szczęśliwców. Życzę miłej zabawy
Świetny pomysł z tym pokazem. Mam nadzieję, że rynek polski jest w stanie przyjąć 3D, pewnie będzie widać po reakcjach ludzi na tych pokazach 😛