Przyszłość telewizorów wydaje się być pod znakiem szyldu „OLED”, co pokazuje sytuacja na największym na świecie rynku telewizorów. Wkrótce zapomnimy o LCD?
O tym, że telewizory OLED są coraz tańsze przypominam regularnie od kilku lat, a modele z rocznika 2024 tylko jeszcze bardziej to potwierdzają. Wystarczy popatrzeć na takie produkty jak Samsung OLED S85D czy LG OLED B4, żeby wiedzieć, że OLED to już nie jest technologia zarezerwowana tylko dla najbogatszych.
To jednak dwa przykłady z Polski, natomiast marek, które produkują telewizory OLED jest znacznie więcej, a niektórych nigdy nie było i prawdopodobnie w Polsce nigdy nie będzie. Dane z Chin pokazują jednak, że klienci w Chinach coraz częściej wybierają telewizory OLED w segmencie urządzeń z wyższej półki, mimo tego, że Chiny dość mocno promowały Mini LED jako alternatywę dla telewizorów OLED.
- Jaki telewizor OLED warto dzisiaj kupić? TOP-10 wiosennych ofert w 2025 roku!
- Najlepsze wyprzedaże telewizorów. Co TERAZ kupić w promocji? (TOP-10)
OLED górą w segmencie premium
W 2025 roku udział telewizorów OLED w segmencie premium w Chinach (czyli urządzeń kosztujących powyżej 2500 dolarów) ma wynieść aż 78,3%. To ogromny wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy wynosił jeszcze 47,2%. Jednocześnie udziały telewizorów z panelami LCD mają spaść do 21,7%, co oznacza poważną zmianę w strukturze rynku.
Choć Chiny są światowym liderem w produkcji paneli LCD, a technologię miniLED traktowały jako tańszą alternatywę dla OLED-ów, konsumenci coraz częściej sięgają po droższe, ale oferujące lepszą jakość obrazu modele. OLED wygrywa głębszą czernią, wyższym kontrastem i bardziej realistycznymi kolorami — a dla wymagających klientów premium to właśnie te cechy mają znaczenie.
Reakcja gigantów na rynkowe trendy
Najwięksi gracze rynku, LG i Samsung, już szykują ofensywę na 2025 rok. Obie firmy planują globalne rozszerzenie oferty telewizorów OLED, z naciskiem na nowe, większe modele — w tym popularne ekrany o przekątnej 83 cali.
Dla LG Display, głównego dostawcy paneli OLED, może to oznaczać koniec czteroletniego okresu strat finansowych. Analitycy prognozują, że firma znów zacznie przynosić zyski — głównie dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu z Chin.
Zapomnimy o telewizorach LCD?

Samsung OLED S95F / fot. rtvManiaK.pl
Rosnące zainteresowanie OLED-ami w Chinach to nie tylko lokalny trend. To sygnał dla całej branży, że jakość coraz częściej wygrywa z ceną, a konsumenci są gotowi zapłacić więcej za lepsze wrażenia wizualne. Dla producentów to jasny kierunek rozwoju – technologia OLED staje się nowym standardem w klasie premium.
Myślę, że to ciągle zbyt wcześnie, aby mówić o zmierzchu LCD, szczególnie w kontekście ich popularności w wielkich przekątnych, które połączone są z niskimi cenami, ale nie mam wątpliwości, że telewizor OLED będą w najbliższych latach jeszcze bardziej popularne, a dodatkowo, po cichu liczę na przełom w kwestii telewizorów OLED w druku atramentowym, nad którym pracuje czołowy, chiński producent, czyli TCL.
Źródło: FlatpanelsHD
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Pozdrawiam wszystkich.Walczcie o siebie bo warto.