Sztuczna inteligencja staje się obecna w naszym codziennym życiu, a najwięksi twórcy gier szybko zaczęli wdrażać jej możliwości. Sony wykorzystało AI podczas produkcji Marvel’s Spider-Man 2, co może być zapowiedzią nowych standardów w branży.
Ten rok nie był szczególnie ekscytujący dla Sony, ale mimo to pojawiają się informacje warte uwagi, jak np. planowana odświeżona wersja popularnej gry. Ostatnio dostrzegłem też pewien paradoks związany z wcześniejszym dostępem do premierowych tytułów, który budzi mieszane uczucia wśród graczy.
AI to priorytet dla Sony?
W świecie Sony i PlayStation ostatnio sporo się dzieje. Warto wspomnieć o udanej premierze Astro Bota oraz o mniej udanym Concordzie, który niestety okazał się totalną klapą. Chociaż 2024 rok nie obfitował w wiele spektakularnych wydarzeń, pojawiają się głosy, że Sony przygotowuje się do istotnych zmian w podejściu do produkcji gier.
Rozwój sztucznej inteligencji to proces wymagający czasu, ponieważ jest to niezwykle zaawansowana technologia, która wymaga gruntownego przetestowania przed pełnym wdrożeniem. Implementacja takich systemów jest czasochłonna, a kiedy firma ma stabilną pozycję, może to być dobry moment na skupienie się na rozwijaniu AI, nawet kosztem innych obszarów.
Osobiście często korzystam z AI w różnych aspektach codziennego życia – od planowania treningów, przez weryfikację wiedzy, po znajdowanie skutecznych rozwiązań problemów. Sztuczna inteligencja to narzędzie z ogromnym potencjałem, które warto testować i rozwijać, ponieważ może znacznie ułatwić wiele zadań w przyszłości.
Jedno z zastosowań AI przez Sony
Podczas rozwoju Marvel’s Spider-Man 2 sztuczna inteligencja została zastosowana w prosty, ale efektywny sposób, co potwierdza raport opracowany przez Insider Gaming. Sony planuje rozwijać technologie, które pomogą twórcom maksymalizować wartość własności intelektualnej w sposób wydajny i wysokiej jakości. Dzięki temu możliwe będzie przyspieszenie produkcji gier, poprzez redukcję obciążenia pracą.
W przypadku tej gry AI została wykorzystana do rozpoznawania głosu w różnych językach, co pozwoliło automatycznie zsynchronizować napisy z dialogami postaci, skracając czas potrzebny na tworzenie napisów. Sam kiedyś tworzyłem napisy do własnych filmów i wiem, jak czasochłonny jest to proces.
Warto podkreślić, jak istotne są takie innowacje, ponieważ oszczędność czasu pozwala twórcom skupić się na innych aspektach gry. Jeśli mogą dodać napisy w dwóch językach o połowę szybciej niż dotychczas, zyskują dodatkowe zasoby, by np. dodać polską wersję językową, jednocześnie mieszcząc się w założonym budżecie.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dodaj komentarz