Netflix wprowadza znaczącą zmianę w swoim algorytmie, rezygnując z dobrze znanej funkcji procentowego dopasowania na rzecz tagów. Ta innowacja ma na celu lepsze dopasowanie treści do preferencji użytkowników. Niestety, ale nie zdradzono kiedy zmiany będą obowiązywały w Polsce.
Znasz to uczucie, kiedy wchodzisz na Netflix, a tam czeka na Ciebie lista polecanych filmów i seriali, która zdaje się doskonale znać Twój gust?
To właśnie magia algorytmu Netflix, który do tej pory bazował na procentowej skali dopasowania treści do Twoich preferencji. Jednak niedawno jeden z przedstawicieli platformy zdradził serwisowi IndieWire, że zbliża się rewolucyjna zmiana!
Ciekawostką jest, że Netflix już wcześniej starał się zmieniać, wprowadzając w 2021 roku funkcję „Zaskocz mnie”. Ta opcja miała oferować użytkownikom zupełnie nieoczekiwane propozycje, ale została wycofana na początku 2023 roku.
Nową strategią Netflixa stają się tagi – hasła i frazy, które będziemy widzieć na dole każdego kafelka z filmem lub serialem.
Jak podaje New York Times, tagi mają odgrywać kluczową rolę w procesie rekomendacji treści. Co więcej, Netflix zainwestował w tę funkcję, zatrudniając aż 30 osób do zarządzania i rozwijania tego systemu.
Allan Donald, dyrektor ds. produktu w Netflix, przedstawia tagi jako element rewolucyjny, porównując ich wpływ do znaczenia linii okładki w czasopismach.
Jego wizja przekształca sposób, w jaki widzimy i wybieramy treści na platformie, podkreślając znaczenie tagów w szybkich decyzjach o wyborze filmu czy serialu.
Koleżanka Allana, Eunice Kim, pełniąca także rolę dyrektor ds. produktu w Netflix, ujawnia fascynujący fakt dotyczący zachowań użytkowników. Podkreśla, że jeśli widz nie wybierze treści do oglądania w ciągu pierwszych 53 sekund, prawdopodobieństwo, że w ogóle coś obejrzy, znacząco spada.
Netflix posiada imponującą gamę ponad 3000 tagów, obejmujących wiele fraz – od „zręcznego” po „mydlany”. New York Times zwraca uwagę, że najpopularniejsze to „romantyczny”, „ekscytujący” i „trzymający w napięciu”, a najrzadszy to „Zawód: parobek”.
Wewnątrz zespołu Netflixa toczy się ciągła debata nad optymalizacją i łączeniem tagów, co wskazuje na dynamikę i ciągłe doskonalenie tego systemu.
Netflix jest znany z ciągłego doskonalenia swojego algorytmu i silnika rekomendacji. W przeszłości eksperymentowano z różnymi systemami oceniania, włącznie z 5-gwiazdkowym systemem, a także bardziej uproszczoną oceną w postaci kciuków w górę/dół.
Ciekawostką jest, że tagi nie są całkowicie nowym pomysłem – ich korzenie sięgają czasów, gdy Netflix oferował DVD. Ten element historii platformy stanowi przypomnienie o jej długiej drodze ewolucji i adaptacji.
Napisz w komentarzu jak oceniasz obecny system rekomendacji na Netflix i co myślisz o większym zaangażowaniu tagów!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Sony wykonało krok, który może być trudny do zrozumienia przez sporą liczbę graczy. Głośna zapowiedź…
Kapitalnej promocji doczekał się jeden z najlepszych i najlepiej wycenionych telewizorów na świecie – Samsung…
Od lat obserwuje rynek i widzę, jak producenci gier podchodzą do swoich tytułów. O ile…
PlayStation 5 z napędem na płyty w jednym miejscu jest szczególnie opłacalne. Podpowiadamy gdzie kupić…
Samsung ma w swojej ofercie potężny zestaw, który przeniesie Cię w sam środek akcji. Podpowiadamy…
Nadchodzący tydzień w Disney+ wygląda naprawdę obiecująco! Przez najbliższe siedem dni gigant streamingowy zaoferuje swoim…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies