Konsola Nintendo Switch 2 trafiła właśnie do sprzedaży, ruszyły też pierwsze testy. Niestety nie wszystkie są pozytywne. Jest spore rozczarowanie jakością ekranu i trybem HDR – zwłaszcza w porównaniu z OLED. Co poszło nie tak?
Swoją premierę miała właśnie długo wyczekiwana konsola Nintendo Switch 2. Sprzęt kupimy także w polskich sklepach – konsolę wyceniono na 2199 złotych, ale wciąż można kupić ją w zestawie promocyjnym z grą Mario Kart World za 2399 złotych. Jak konsola spisuje się w pierwszych testach?
- Kupujesz Nintendo Switch 2? Ujawniono dwa wrażliwe punkty
- Premiera Nintendo Switch 2 za kilka dni! Pełna lista gier dostępnych na start
Nintendo Switch 2 zawodzi ekranem? HDR nie tak dobry, jak obiecywano
Choć nowy Switch wprowadza kilka nowości, w tym obsługę HDR i wyższą rozdzielczość w trybie zadokowanym, pierwsze testy pokazują, że nie wszystko działa do końca tak dobrze, jak można by się było spodziewać. Co budzi szczególne niezadowolenie wśród użytkowników?

nintendo switch 2/ fot. Nintendo
Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez ekspertów z GamingTech, ekran LCD zastosowany w Switchu 2 oferuje maksymalną jasność na poziomie 400–450 nitów. Podczas testów w grze Zelda: Breath of the Wild osiągnięto 420 nitów, a w Cyberpunk 2077 – 450 nitów, co najpewniej jest graniczną wartością.
To za mało, by zapewnić pełnoprawne wrażenia HDR, zwłaszcza że mamy do czynienia z ekranem LCD, a nie OLED. Tester zwraca także uwagę na stały poziom czerni na poziomie 0,5 nita, co dodatkowo zmniejsza głębię obrazu.

nintendo switch 2 Źródło: 9meters.com
Nieco lepiej wypada tryb zadokowany, w którym konsola może przesyłać obraz do zewnętrznego wyświetlacza HDR – choć i w nim nie brak tych problemów. Jak podkreślają analitycy, podniesiony poziom czerni i brak odpowiedniego kontrastu znacznie wpływają na jakość obrazu.
Sprawdź też listę gier dostępnych na start na Nintendo Switch 2:
Premiera Nintendo Switch 2 za kilka dni! Pełna lista gier dostępnych na start
Ceny Nintendo Switch 2
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Dodaj komentarz