Netflix szykuje największą od lat metamorfozę swoich aplikacji. Nowy wygląd, intuicyjna nawigacja, rekomendacje z AI i pionowe wideo mają sprawić, że odkrywanie treści będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek.
Netflix zapowiada duże zmiany w wyglądzie aplikacji telewizyjnej i mobilnej. Chwali się zmianami w interfejsie, które zaczną być udostępniane na całym świecie już w poniedziałek, 19 maja. Zmiany dotkną zarówno smart TV, jak i aplikację mobilną.
Netflix z odświeżonym interfejsem. AI i prostsze wybory
Najważniejsze zmiany dotyczą głównego ekranu aplikacji, który został przeprojektowany z myślą o łatwiejszym dokonywaniu wyboru w sprawie tego, co obejrzeć. Netflix chce ograniczyć tzw. „zmęczenie wyborem”, czyli sytuację, w której spędzamy za dużo czasu na wybieraniu treści, zamiast po prostu je oglądać – chyba każdy widz dobrze to zna.
Nowy ekran główny będzie zawierać duży baner z proponowanym tytułem oraz bardziej responsywne rekomendacje, które będą zmieniać się w czasie rzeczywistym w zależności od naszych wyborów. Mowa o takich elementach jak historia oglądania, wyszukiwane treści, a nawet obejrzane zwiastuny.
Na górze ekranu pojawi się także nowe, zawsze widoczne menu z uproszczonym dostępem do kluczowych sekcji – Wyszukaj, Seriale, Filmy, Gry oraz Mój Netflix. Dzięki niej będziemy w stanie szybko wrócić do przerwanego oglądania, czy sprawdzić zapisane tytuły z listy.
Kolejną nowością jest rozbudowana prezentacja informacji o filmach i serialach. Już na etapie przeglądania użytkownik zobaczy m.in. streszczenie, czas trwania, wyróżnienia w rankingu TOP 10, zdobyte nagrody czy najważniejszych członków obsady.
Aplikacja mobilna niczym TikTok i Instagram
Spore nowości czekają nas także w wersji mobilnej aplikacji. Teraz Netflix będzie przypominał bardziej media społecznościowe, pojawi się bowiem wyświetlanie treści pionowo. Takie treści to m.in. fragmenty wideo z ulubionych seriali i reality show, które będzie można obejrzeć w formie krótkiej rolki.
W dokonaniu wyboru pomoże nam także AI – asystent po krótkiej rozmowie z nami podpowie nam, co warto obejrzeć, co odpowiada naszym oczekiwaniom. Ta opcja naturalnej rozmowy z AI na ten moment dostępna jest tylko testowo w aplikacji na iOS.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Dodaj komentarz