Oblivion powraca w odświeżonej wersji i już na starcie przyciąga tłumy graczy – ale czy nostalgiczny hit radzi sobie z wymaganiami współczesnych konsol? Sprawdzamy, jak wygląda starcie jakości z wydajnością na PS5 Pro.
Twórcy gier coraz chętniej wracają do starszych tytułów, odnawiając je z myślą o nostalgii graczy, którzy pokochali je lata temu. Widać to na każdym kroku i trudno się temu dziwić. Powrót do ukochanej gry sprzed lat potrafi być jednak rozczarowujący, zwłaszcza jeśli na co dzień grasz w nowsze produkcje. Odświeżone wersje często nie dorównują im pod względem grafiki czy komfortu sterowania.
- Oblivion Remastered w Game Pass już dziś!
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered już oficjalnie dostępny na Steamie, ale Polak nie ma się z czego cieszyć…
Oblivion Remastered na PS 5 Pro i wyniki FPS
Oblivion Remastered został wydany 22 kwietnia 2025 roku i od samego początku zaliczył całkiem udany start. W ciągu pierwszych 24 godzin na Steamie grało w niego aż 182 tysiące graczy, co pokazuje, jak silna jest siła nostalgii i jak bardzo przyciąga ona graczy z różnych środowisk.
Na samym Steamie pojawiło się już ponad 10 tysięcy recenzji, z czego aż 81% to opinie pozytywne. To bardzo dobry wynik, ale zanim zdecydujesz się na zakup, warto sprawdzić, jak gra działa na nowoczesnym sprzęcie, a konkretnie na PlayStation 5 Pro.
Na kanale RajmanGaming HD pojawił się szczegółowy materiał zatytułowany „Oblivion Remastered – PS5 PRO Frame Rate Performance vs Quality Mode @ 4K ✔”, który świetnie porównuje dwa dostępne tryby rozgrywki: tryb wydajności i tryb jakości.
Już w pierwszych sekundach filmu widać na podzielonym ekranie bezpośrednie porównanie obu trybów:
- Tryb wydajności oferuje 60 klatek na sekundę, choć z drobnymi spadkami FPS w niektórych momentach.
- Tryb jakości działa ze stałymi 30 FPS, przy czym w mniej wymagających scenach (np. podczas rozmów) liczba klatek potrafi wzrosnąć nawet do 40 FPS.
Warto jednak dodać, że nagranie nie oddaje w pełni różnic graficznych między tymi trybami, zapewne dopiero w praktyce widać szczegóły.
W komentarzach pod filmem pojawiają się też głosy krytyki wobec zastosowanego silnika gry – Unreal Engine 5. Wiele osób zauważa, że nawet tak mocna konsola jak PS5 Pro nie jest w stanie zapewnić stabilnych 60 FPS w tym remasterze, co niektórzy uważają wręcz za żenujące.
Dodatkowo pojawia się coraz więcej opinii, że w 2025 roku 60 FPS powinno być już standardem, szczególnie w odświeżonych wersjach klasyków. Wygląda na to, że twórcy mają jeszcze nad czym pracować, a gracze będą musieli sami ocenić, czy wybór trybu jakości realnie wpływa na komfort rozgrywki, czy też spadki płynności okażą się zbyt uciążliwe.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Dodaj komentarz