Najważniejsze usługi PlayStation przestały działać. Problemy dotyczą zarządzania kontem, gier, funkcji społecznościowych oraz PlayStation Store – czyli podstawowych elementów ekosystemu Sony. Na razie nie wiadomo, kiedy problem zostanie rozwiązany.
Awarie się zdarzają, ale rzadko obejmują jednocześnie tak kluczowe funkcje. Gracze nie mogą zalogować się do swoich kont, uruchamiać gier ani korzystać z usług online. Sony musi jak najszybciej uporać się z usterką, aby przywrócić dostęp do rozgrywki.
- Rockstar nie zawiedzie? Premiera GTA VI w tym roku!
- AMD przekroczyło magiczną barierę! Sprzedano 100 milionów układów dla konsol
Awaria PSN trwa już kilkadziesiąt godzin
Jeśli próbowałeś zalogować się na PlayStation Network w ten weekend i napotkałeś problemy, nie jesteś sam. Awaria PSN (status sprawdź tutaj) rozpoczęła się w piątek wieczorem i wciąż trwa, powodując frustrację tysięcy graczy na całym świecie.
Zakres awarii jest naprawdę szeroki – gracze mają trudności z zarządzaniem kontem, korzystaniem z funkcji społecznościowych, PlayStation Video, PlayStation Store i PlayStation Direct.
Największy problem? Nie można uruchomić niektórych gier i aplikacji, a funkcje sieciowe są mocno ograniczone. Niektórzy użytkownicy zgłaszają, że nie widzą znajomych online, nie mogą wczytać swoich osiągnięć ani odpalić zakupionych cyfrowo gier.
Co ciekawe, nie wszystkie gry są dotknięte problemem – na przykład Final Fantasy VII Rebirth działa poprawnie, ale Fortnite nie pozwala na zalogowanie się. Jeśli więc myślałeś, że to problem z Twoim internetem – nie, to wina Sony.
Oficjalnie Sony poinformowało o awarii o 20:46 ET na koncie @AskPlayStation, ale pierwsi gracze zgłaszali problemy znacznie wcześniej. Według raportów Downdetector odnotował pierwsze zgłoszenia już o 18:00 ET, choć Sony twierdzi, że awaria zaczęła się dopiero godzinę później.
Jak duży jest problem? Tylko na Downdetectorze pojawiło się blisko 70 tysięcy zgłoszeń, a na Reddicie wątek o awarii zgromadził ponad 9 tysięcy komentarzy. To pokazuje, że problem dotyczy ogromnej liczby użytkowników.
Na razie Sony twierdzi, że pracuje nad rozwiązaniem problemu „tak szybko, jak to możliwe”, ale nie podało żadnych konkretnych informacji o tym, kiedy możemy spodziewać się pełnego przywrócenia funkcjonalności PSN.
Nie jest to pierwsza poważna awaria PSN w ostatnich miesiącach. W październiku 2024 roku PlayStation Network nie działało przez osiem godzin, a w maju wystąpiły częściowe problemy z dostępem do usług.
Choć awarie zdarzają się każdej platformie, gracze zaczynają zastanawiać się, czy Sony faktycznie robi wszystko, by uniknąć takich sytuacji w przyszłości. Czy tym razem problem zostanie rozwiązany szybciej? Miejmy nadzieję – bo weekend bez PSN dla wielu graczy oznacza weekend bez ulubionych gier.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dodaj komentarz