Ostatnie lata były dla Samsung Display wyjątkowo wymagające. Mimo trudności firma patrzy w przyszłość i wprowadza zmiany, koncentrując się na konkretnych rozwiązaniach, takich jak panele OLED i sztuczna inteligencja.
Samsung zdecydowanie jest jedną z tych firm, która dobrze radzi sobie w wielu segmentach rynku. Znany jest przecież z telefonów, telewizorów ale i piekarników czy mikrofalówek. Ma ogromne portfolio, jednak jak widać niektóre z segmentów radzą sobie gorzej. Firma zaplanowała kolejne kroki by się utrzymać na fali.
- Myślisz czasem jak bezpieczny jest Twój telewizor? Myślę, że warto
- Platforma Max z kolejną, mocną premierą! Oglądasz?
Ogromne spadki sprzedaży wyświetlaczy
Samsung Display zmaga się ze spadkiem przychodów i zysków. W 2024 roku przychody spółki wyniosły KRW 29,2 biliona (19,99 mld USD), co jest drastycznym spadkiem w porównaniu z poprzednią dekadą.
Co więcej, zysk operacyjny zmniejszył się z KRW 5,57 biliona w 2023 do KRW 3,7 biliona w 2024. Głównym winowajcą jest rosnąca konkurencja ze strony chińskich producentów, którzy agresywnie zdobywają rynek, oferując tańsze alternatywy. Jednak czy naprawdę jest aż tak źle?

Samsung HW-Q990F / fot. Samsung
Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w segmencie wyświetlaczy dla IT i motoryzacji – tutaj firma odnotowała dwucyfrowe wzrosty, co może sugerować, że te sektory staną się kluczowe dla przyszłości Samsunga.
Z kolei segment dużych wyświetlaczy skorzystał na końcoworocznym popycie na telewizory, notując solidny wzrost przychodów względem poprzedniego kwartału. Wysoka sprzedaż telewizorów na święta oraz poprawiona efektywność produkcji sprawiły, że ten dział firmy nie podzielił losu segmentu mobilnego.
Mimo stagnacji na rynku smartfonów Samsung Display stawia na rozwój paneli OLED, licząc na to, że ich popularność nadal będzie rosła. Kluczowym czynnikiem napędzającym ten trend jest rosnące znaczenie sztucznej inteligencji oraz zapotrzebowanie na energooszczędne ekrany, które są coraz chętniej stosowane w nowoczesnych urządzeniach.
Podczas tegorocznych targów CES Samsung Display zaprezentował swoje najnowsze technologie, podkreślając znaczenie niższego poboru energii i innowacyjnych form. Firma skupia się na ulepszeniu materiałów i elektroniki, by stworzyć jeszcze bardziej wydajne i trwałe panele.

Samsung S95D OLED / fot. rtvManiaK.pl
W obliczu trudnych warunków rynkowych Samsung Display planuje zwiększyć swoją konkurencyjność poprzez innowacje oparte na sztucznej inteligencji. Jednym z kluczowych projektów jest Vision AI, technologia, która ma poprawić jakość obrazu i dźwięku w telewizorach nowej generacji.
Firma zamierza rozszerzyć swoją ofertę telewizorów premium i masowych, a także skupić się na super-large TV, czyli ekranach o naprawdę imponujących rozmiarach. Dodatkowo Samsung zamierza wzmocnić swoje usługi streamingowe, rozwijając platformę TV Plus – darmową, wspieraną reklamami usługę, która generuje dodatkowe przychody.
W ramach dalszego różnicowania oferty Samsung Display wprowadzi nową wersję telewizora The Frame, który otrzyma Neo QLED i funkcje bezprzewodowej łączności. Dzięki temu marka chce trafić do jeszcze szerszego grona klientów i utrzymać swoją pozycję lidera w segmencie telewizorów lifestyle’owych.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dodaj komentarz