Samsung znowu króluje. Już 18 raz jest światowym liderem

Nie bez przyczyny mówi się, że Samsung to największy producent telewizorów na świecie. Firma już 18 raz może pochwalić się najwyższym miejscem na podium.

Ostatnio poznaliśmy nowości Samsunga na 2024 rok i trudno wyobrazić sobie, że ktokolwiek mógłby zagrozić Samsungowi w byciu liderem sprzedaży kolejny raz. Wydarzenie „World of Sasmung” we Frankfurcie tylko utwierdziło nas w przekonaniu, że firma nie boi się odważnych kroków, a jej oferta co roku skrojona jest na każdą kieszeń.

Samsung po raz kolejny udowodnił, że innowacje i uważne wsłuchiwanie się w potrzeby użytkowników przynosi efekty. Po raz 18. został globalnym liderem w branży. Polki i Polacy również pokochali telewizory tego producenta, co potwierdzają wyniki sprzedaży w Polsce – już 19. raz z rzędu najczęściej wybierali oni telewizory Samsung, w ostatnich latach decydując się głównie na modele z linii Neo QLED, OLED, Excellence Line Neo QLED 8K czy model The Frame. Firma nie spoczywa jednak na laurach i wprowadza kolejne innowacje – na tegorocznym forum innowacji „World of Samsung” zaprezentowała najnowsze produkty wyposażone w sztuczną inteligencję.

W czym tkwi sekret sukcesu?

Firma badawcza Omdia podała, że marka Samsung osiągnęła 30,1% udziału w światowym rynku sprzedaży telewizorów w 2023 roku, wzmacniając swoją pozycję lidera branży osiągniętą po raz pierwszy w 2006 r. Sukces ten wynika przede wszystkim z faktu, że Samsung w swojej ofercie skupia się w ostatnich latach głównie na telewizorach premium oraz tych o dużej przekątnej, w których bezsprzecznie dominują najnowocześniejsze modele Neo QLED i OLED.

Samsung QN85D / fot. rtvManiaK.pl

Od chwili wprowadzenia technologii kropki kwantowej w telewizorach Samsung QLED w 2017 roku, łączna sprzedaż tych modeli, obejmująca najnowsze modele Neo QLED, przekroczyła 40 milionów egzemplarzy. Tylko w 2023 roku sprzedano 8,31 mln sztuk modeli z linii QLED.

Marka Samsung zapracowała na pozycję lidera w sektorze telewizorów premium – szczególnie w przypadku tych o przekątnej powyżej 75 cali i cenach powyżej 2500 dolarów. Firma odnotowała imponujący wynik – 60,5% udział w rynku pod względem sprzedaży telewizorów w cenie powyżej 2500 dolarów, utrzymując jednocześnie przewagę w sprzedaży tych powyżej 75 cali z 33,9% udziałem. Ponadto, dzięki wysokiej sprzedaży modeli 98-calowych, telewizory o przekątnej powyżej 90 cali utrzymały pozycję lidera z 30,4% udziałem w rynku.

Opierając się na sukcesie na rynku telewizorów ultra dużych i wysokiej klasy, Samsung poczynił także znaczące postępy w segmencie OLED. W 2023 roku firma sprzedała 1,01 mln telewizorów OLED, co stanowi udział w rynku na poziomie 22,7%. Przewiduje się, że wraz z poszerzeniem oferty produktów OLED w 2024 r. udział firmy Samsung w rynku OLED wzrośnie w bieżącym roku.

„World of Samsung” – więcej niż innowacje

Dzięki postępom w technologii procesorów i najnowocześniejszym funkcjom sztucznej inteligencji Samsung w 2024 roku jest na dobrej drodze do dalszej transformacji domowej rozrywki i wyznaczania nowych standardów w branży telewizorów. Dowodem na to są urządzenia prezentowane na „World of Samsung” we Frankfurcie. Wszyscy goście, którzy mieli w połowie lutego br. wyjątkową szansę zobaczenia – jeszcze przed oficjalnymi premierami – modele z linii Excellence Line Neo QLED 8K, OLED czy serię telewizorów Lifestyle są nimi zachwyceni.

Samsung World / fot. rtvManiaK.pl

Jakie innowacje pokazano jeszcze na tym międzynarodowym wydarzeniu? 75-calowy telewizor Samsung Excellence Line Neo QLED 8K QN900D jest wyposażony w nowy i wydajny procesor NQ8 AI Gen3, który obsługuje takie funkcje, jak 8K AI Upscaling Pro i AI Motion Enhancer Pro, zapewniając najlepszy jak dotąd obraz.

System operacyjny Tizen OS 2024 przenosi treści na pierwszy plan, oferując spersonalizowaną obsługę w oparciu o różne konta konfigurowane w telewizorach Smart TV. Tizen udostępnia takie usługi jak Samsung Gaming Hub – wszechstronną platformę do grania online z rekomendacjami pozwalającymi na wygodne i dostosowane do potrzeb wyszukiwanie treści w chmurze.

Music Frame to konfigurowalny głośnik bezprzewodowy zaprojektowany tak, by elegancko wtapiał się w otoczenie. Może działać jako samodzielny głośnik lub można go sparować z telewizorem Samsung i listwą dźwiękową za pośrednictwem Q-Symphony. Wszystko po to, by uzyskać jeszcze bardziej wciągające wrażenia wizualne z dźwiękiem przestrzennym.

Samsung Music Frame /fot. rtvManiaK.pl

Nowa technologia OLED Glare Free została zaprojektowana specjalnie dla ekranów OLED firmy Samsung na rok 2024. Zapewnia ona wierność kolorów i ostrość obrazu, jednocześnie redukując odbicia pobliskiego oświetlenia. Nowa, specjalna warstwa twardej powłoki i sposób naniesienia jej na powierzchnię ekranu przełamują dotychczasowy kompromis pomiędzy połyskiem, a odbiciem światła.

Samsung S95D / fot. rtvManiaK.pl

Źródło: Informacje prasowe

Matt

Najnowsze artykuły

Nowa gra od dziś w Xbox Game Pass!

Nowa gra dołącza do Xbox Game Pass. Gracze mogą mieć powody do radości, natomiast włodarze…

9 maja 2024

Ostatnia szansa na zakup najnowszych telewizorów Samsung w przedsprzedaży!

Już w najbliższy wtorek, czyli 14 maja upływa termin wyjątkowej przedsprzedaży Samsung. Sprawdź jakie modele…

9 maja 2024

58-calowy telewizor TCL w super cenie! To bardzo tani model z Google TV

Jeśli chcesz kupić tani telewizor z Google TV, który ma więcej niż 55 cali, to…

9 maja 2024

Drugi sezon hitowej produkcji TVN. Weźmiesz udział?

Ruszyły castingi do drugiego sezonu uwielbianego w Polsce programu TVN. Co jeszcze wiemy o tej…

9 maja 2024

Giga promocja! Najnowszy LG OLED C4 w kapitalnej cenie

Takie promocje nie zdarzają się często, a już na pewno nie na starcie cyklu życia…

9 maja 2024

Kolejny mega hit od Prime Video już wkrótce! Sir Anthony Hopkins to gwarancja sukcesu

Już wkrótce potężna premiera na Prime Video, gdzie w roli głównej wystąpi Sir Anthony Hopkins.…

9 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies