Abonenci pokochali ten kontrowersyjny pomysł Netflixa

Kiedy wydawało się, że Netflix chwyta się brzytwy, swoimi kontrowersyjnymi ruchami platforma udowodniła, że potrafi zawsze wyjść na swoje. Nowe dane zaskakują.

Netflix zrewolucjonizował rynek filmów i seriali. W dużej mierze przyczynił się do spadku popularności płyt Blu-ray, a także fizycznych odtwarzaczy. Miesięczny abonament, który kosztuje kosztował niewiele był zdecydowanie bardziej kuszącą wizją niż zakup drogiego odtwarzacza i płyt 4K. Niestety, zdaje się, że historia zatoczyła koło, a Netflix, przynajmniej w pewnym stopniu zaczął przypominać tę klasyczną telewizję, od której chciał być inny.

A zaczął przypominać ją od tej najgorszej dla użytkownika strony, czyli reklam. Platforma wprowadziła, najpierw eksperymentalnie a później już normalnie, Plan Podstawowy z reklamami. Netflix z reklamami kosztuje najmniej, bo w Stanach Zjednoczonych to tylko 6,99$. Brak reklam w Planie Podstawowym to koszt 9,99$, czyli zaledwie 3 dolary. Mimo tego, wersja z reklamami ma wielu entuzjastów.

Są ich aż 23 miliony, czyli aż o 8 milionów więcej niż ostatnim razem, czyli w listopadzie 2023 roku. Jak widać, dla Netflixa są to nowe możliwości zarobkowe – platforma zwiększyła swoje przychody rok do roku aż o 8% osiągając 8,5 mld dolarów.

Te dane pokazują, że nie wszystkim zależy na jakości 4K, HDR i spokojnym oglądaniu bez reklam, a raczej na tym, żeby jak najniższym kosztem być na bieżąco ze światem filmów i seriali. W końcu Netflixa oglądamy nie tylko na najlepszych telewizorach, ale także na telefonach i tabletach. Choć nie jest to zawsze tak przyjemne doświadczenie, w wielu przypadkach po prostu nie ma innego wyjścia.

Trudno się zatem dziwić, że w czasach gdy wszystko drożeje, ludzie szukając oszczędności nie chcą rezygnować z dostępu do kultury, ale przetwarzać ją jak najniższym kosztem. Jak widać, mimo początkowego sprzeciwu społeczności, Netflix dobrze wiedział co robi wprowadzając plan z reklamami. Platforma może otwierać szampana, szczególnie, że to nie jedyny pomysł, który zdaje się odnosić sukcesy.

Źródło: Wirtualne Media

Matt

Komentarze

Najnowsze artykuły

Co nowego w HBO Max? Premierowe filmy i seriale (maj 2024)

[indizar2:stronicowanie] [section:] Co warto zobaczyć w HBO Max? Jakie są nowości? Jakie nowe seriale? Na jakie…

7 maja 2024

Lider oglądalności na Netflix drugi tydzień z rzędu. Czy dzieło Zacka Snydera zasłużyło na ten zaszczyt?

Liderem oglądalności na Netflix pozostaje film pt. "Rebel Moon Część 2: Zadająca Rany" reżyserii Zacka…

7 maja 2024

Telewizor Sony 65″ z Google TV i Direct LED w dobrej ofercie RTV Euro AGD!

Sklep RTV Euro AGD przygotował ciekawą ofertę na telewizor Sony KD-65X75WL z Google TV oraz…

7 maja 2024

Nowy zwiastun serialu w świecie Gwiezdnych Wojen. To nie wygląda dobrze

Disney+ opublikował najnowszy zwiastun serialu "Akolita", który cieszy się ogromną popularnością, ale czy okaże się…

7 maja 2024

Czekają nas spore zmiany w 2. sezonie hitu Netflix – Wednesday

Netflix wreszcie udostępnił konkretne informacje na temat 2. sezonu swojego hitu - "Wednesday". Najważniejszą informacją…

7 maja 2024

Jaki sekret skrywa John Sugar?

"Sugar" to nowy serial z Colinem Farrellem, który można oglądać na Apple TV+. Na pozór…

7 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies