Kategorie: Amazon PrimeNewsy

Kolejny gigant streamingowy dołącza do Netflixa! Reklamy od przyszłego roku

Amazon Prime w przyszłym roku postanowił dodać reklamy w swojej platformie dla poszczególnych krajów. Wraz z kolejnymi miesiącami grono te będzie się stopniowo poszerzać. Reklam ma być mniej niż w tradycyjnej telewizji, a zysk z nich zostanie przeznaczony na produkcję nowych tytułów.

Nie jestem zagorzałym fanem Amazon Prime, przyznam, że moja przygoda z tą platformą zakończyła się po okresie próbnym. Zdaję sobie jednak sprawę, że w Polsce serwis ten ma swoje grono wiernych użytkowników.

Prime Video od Amazona z reklamami

Amazon ma ambitne plany na rok 2024, kiedy to w swojej usłudze Prime Video zamierza wprowadzić reklamy.

Zanim jednak zaczniesz przewracać oczami, warto wiedzieć, że zgromadzone w ten sposób środki mają być przeznaczone na tworzenie nowych filmów i seriali.

fot. Amazon Prime Video

Pierwsze kraje, które zobaczą reklamy na początku przyszłego roku, to Wielka Brytania, USA, Niemcy i Kanada.

Amazon oferuje opcję wykupienia pakietu bez reklam, który prawdopodobnie będzie kosztował nieco więcej niż standardowa subskrypcja. Mimo to Amazon podkreśla, że ich oferta pozostaje „bardzo atrakcyjna”.

W tym kontekście warto zauważyć, że Prime Video idzie śladami gigantów takich jak Netflix i Disney+, którzy również mają w swoim serwisie reklamy.

Rok 2024 zapowiada się również interesująco dla Francji, Włoch, Hiszpanii, Meksyku i Australii. W tych krajach reklamy zaczną się pojawiać w kolejnych miesiącach po debiucie w pierwszych czterech krajach.

Źródło: techcrunch.com

Jeśli zastanawiasz się, ile będzie kosztować opcja „bez reklam” w Stanach Zjednoczonych, mam dla ciebie pewne informacje.

Pakiet ten będzie dodatkowo kosztował 2,99 USD miesięcznie. Co do cen w innych krajach, Amazon obiecuje ujawnić je w późniejszym terminie.

Co dalej z Amazon Prime?

W Polsce subskrypcja Amazon Prime to wydatek rzędu 10,99 zł miesięcznie lub 49 zł rocznie, z opcją 30-dniowego okresu próbnego dla nowych użytkowników.

Amazon oficjalnie odniósł się do kwestii wprowadzenia reklam, podkreślając, że celem jest:

Aby nadal inwestować w atrakcyjne treści i zwiększać te inwestycje przez długi czas, począwszy od 2024 roku, programy i filmy Prime Video będą zawierały ograniczone reklamy w Wielkiej Brytanii.

Nie wszyscy subskrybenci są jednak zadowoleni z tej zmiany.

Analityk Hanna Kahlert z Midia Research zauważa, że choć wielu użytkowników jest niezadowolonych z wprowadzenia reklam do płatnej usługi, niektórzy są skłonni zaakceptować tę praktykę, jeśli dzięki temu koszt subskrypcji zostanie obniżony.

fot. Prime Video

Kahlert dodaje również, że Amazon nie musi się obawiać masowych rezygnacji z subskrypcji, ponieważ streaming to tylko jedna z wielu korzyści płynących z pakietu Prime.

Amazon w swoim oświadczeniu zobowiązał się również do:

Znacznego zmniejszenia liczby reklam w porównaniu z telewizją linearną i innymi dostawcami telewizji strumieniowej.

Przyszłość Amazon Prime wydaje się bardzo ciekawa, czy faktycznie opłaty z reklam pozwolą na stworzenie większej ilości produkcji?

Źródło

Michał Zacharski

Komentarze

Najnowsze artykuły

Wielki hit PlayStation wycofany w ponad 100 krajach! Dlaczego?

Sony wykonało krok, który może być trudny do zrozumienia przez sporą liczbę graczy. Głośna zapowiedź…

11 maja 2024

Samsung OLED S90C za jedyne 4599 zł!

Kapitalnej promocji doczekał się jeden z najlepszych i najlepiej wycenionych telewizorów na świecie – Samsung…

11 maja 2024

Jedyny typ mikrotransakcji, jaki da się zaakceptować! Czy to główny problem gier?

Od lat obserwuje rynek i widzę, jak producenci gier podchodzą do swoich tytułów. O ile…

11 maja 2024

Najlepsza konsola Sony w najniższej cenie! Gdzie kupić?

PlayStation 5 z napędem na płyty w jednym miejscu jest szczególnie opłacalne. Podpowiadamy gdzie kupić…

11 maja 2024

Potężny zestaw audio od Samsunga w super cenie!

Samsung ma w swojej ofercie potężny zestaw, który przeniesie Cię w sam środek akcji. Podpowiadamy…

11 maja 2024

Disney+: najciekawsze premiery na nadchodzący tydzień! Co obejrzysz?

Nadchodzący tydzień w Disney+ wygląda naprawdę obiecująco! Przez najbliższe siedem dni gigant streamingowy zaoferuje swoim…

11 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies