Kategorie: Newsy

Myślisz, że to Netflix jest liderem w Polsce? Mam dla Ciebie ciekawą wiadomość

Choć wielu z nas mogłoby przypuszczać, że Netflix jest ulubieńcem w polskich domach, najnowsze badania firmy Nielsen rysują zupełnie inny obraz. Streaming, choć popularny, nie jest liderem w naszym kraju. W lipcu 2023 roku Netflix nawet nie znalazł się na podium.

Rynek streamingu w Polsce rośnie, ale nie tak szybko, jakby się mogło wydawać. Zaskakująco niski udział w rynku, 6,9%, pokazuje, że tradycyjna telewizja wciąż ma się dobrze.

Lipiec i telewizja

W okresie letnim, zwłaszcza w lipcu, Polacy rzadziej spędzają czas przed ekranem telewizora. Nadawcy telewizyjni, nie emitując swoich flagowych programów, pozostawiają widzów z ograniczonym wyborem.

Najchętniej oglądane programy w lipcu to:

  • wydarzenia sportowe,
  • wydarzenia muzyczne na żywo,
  • wiadomości,
  • wiadomości sportowe,
  • pogoda.

Nasza miłość do aktualności i chęć bycia na bieżąco z wydarzeniami sprawiają, że takie programy cieszą się niesłabnącą popularnością. Brak pewnych programów okazał się jednak szansą dla rynku streamingowego, który zanotował niewielki wzrost o 0,5 punktu procentowego w porównaniu do poprzedniego miesiąca.

Podium telewizyjne w lipcu prezentuje się następująco:

  • satelitarna – 34,1%
  • kablowa – 30%
  • naziemna – 22,8%

Źródło: nielsen.com

Lider transmisji strumieniowej

Gdyby zapytać przeciętnego Polaka o lidera wśród platform streamingowych, wielu z nas wskazałoby na Netflixa. Jednak najnowsze badania przeprowadzone przez firmę Nielsen mówią coś innego. YouTube triumfuje, zdobywając tytuł lidera już trzeci miesiąc z rzędu.

Platforma ta zdobyła udział na poziomie 1,9%, co stanowi wzrost o 0,1% w porównaniu z poprzednim miesiącem. Tuż za nim, z wynikiem 1,7% całości rynku telewizyjnego, plasuje się Netflix, który zyskał zaledwie 0,2%.

Źródło: Pexels.com autor: Anastasia Shuraeva

HBO Max i Amazon Prime również zanotowały wzrost oglądalności, choć ich udział w rynku wciąż jest stosunkowo niewielki.

Warto podkreślić, że prezentowane dane bazują na informacjach zebranych od 3 500 gospodarstw domowych i blisko 9 700 panelistów. W badaniach uwzględniane są osoby w wieku powyżej 4 lat.

Źródło

Michał Zacharski

Najnowsze artykuły

Samsung OLED S90C za jedyne 4599 zł!

Kapitalnej promocji doczekał się jeden z najlepszych i najlepiej wycenionych telewizorów na świecie – Samsung…

11 maja 2024

Jedyny typ mikrotransakcji, jaki da się zaakceptować! Czy to główny problem gier?

Od lat obserwuje rynek i widzę, jak producenci gier podchodzą do swoich tytułów. O ile…

11 maja 2024

Najlepsza konsola Sony w najniższej cenie! Gdzie kupić?

PlayStation 5 z napędem na płyty w jednym miejscu jest szczególnie opłacalne. Podpowiadamy gdzie kupić…

11 maja 2024

Potężny zestaw audio od Samsunga w super cenie!

Samsung ma w swojej ofercie potężny zestaw, który przeniesie Cię w sam środek akcji. Podpowiadamy…

11 maja 2024

Disney+: najciekawsze premiery na nadchodzący tydzień! Co obejrzysz?

Nadchodzący tydzień w Disney+ wygląda naprawdę obiecująco! Przez najbliższe siedem dni gigant streamingowy zaoferuje swoim…

11 maja 2024

Mocna promocja na telewizor Samsung 55 cali!

Marzy Ci się tani telewizor od Samsunga? Zależy Ci na tym, żeby miał 55 cali,…

11 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies