Kategorie: Disney+Newsy

Czarne chmury nad Disneyem? Ogromny spadek subskrypcji i problemy

Disney stoi obecnie przed wieloma wyzwaniami. Nie chodzi tylko o kwestie finansowe. Jak wynika z najnowszych danych, gigant rozrywki zmaga się z drastycznym spadkiem liczby subskrybentów. Mimo iż przewidywano pewne turbulencje, nadrabianie takiej straty może być poważnym problematyczne.

Sytuacja może to oznaczać większe zmiany, niż myślę, ale mam nadzieję, że Disney sobie z tym poradzi.

Spadek subskrypcji w Disney+

Niedawno pojawiły się informacje, że pewne oddziały Disneya mogą przejść w ręce Apple. Teraz, na fali tych doniesień, docierają nasze wiadomości o znacznym spadku liczby abonamentów platformy Disney+.

TCL C645 / fot. rtvManiaK.pl

Dyrektor Disneya niedawno ogłosił wprowadzenie zakazu współdzielenia kont oraz plany podwyżki cen. W obliczu obecnych trudności nasuwa się pytanie – czy to właściwa droga?

Najbardziej drastyczny spadek zanotowano w Indiach, gdzie liczba subskrybentów Disney+ Hotstar spadła o 12,5 miliona. Co warto podkreślić, Disney w obecnym kwartale osiągnął oczekiwania Wall Street jeśli chodzi o zysk na akcję.

Niemniej jednak nie spełnił prognoz odnośnie przychodów. Aktualne przychody wynoszą 22,3 miliarda dolarów. To wzrost o 4% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Z kolei dochód operacyjny spadł o 6%, osiągając wartość 3,6 miliarda dolarów.

Przyczyniło się do tego wiele czynników

Nie jest tajemnicą, że Disney zmaga się z problemami, ale co właściwie stało się przyczyną tak drastycznego spadku subskrypcji w usłudze Disney+ Hotstar?

Kierownictwo Disneya już wcześniej ostrzegało Wall Street przed możliwością utraty znaczącej liczby abonamentów. Głównym czynnikiem okazała się zmiana strategii, gdzie z oferty odszedł abonament charakteryzujący się niską marżą.

Kolejnym ważnym elementem, który wpłynął na sytuację, była utrata praw sportowych we wspomnianym regionie. Ta strata miała większe konsekwencje.

Chociaż segment DTC przyniósł straty na poziomie 512 milionów dolarów, to jest to poprawa w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku, kiedy straty wynosiły aż 1 miliard dolarów.

Na globalnym rynku Disney+ zanotował wzrost subskrybentów o 800 000 osób. Niemniej jednak, na terenie USA i Kanady liczba subskrybentów spadła o 300 000. Łatwo zauważyć, że globalny bilans nie prezentuje się optymistycznie.

fot. Disney

Aby zaradzić sytuacji, Disney wprowadza drastyczne oszczędności. Dyrektor generalny, Bob Iger, odniósł się do obecnych wydarzeń w następujący sposób:

„W ciągu ośmiu miesięcy od mojego powrotu, te ważne zmiany tworzą bardziej opłacalne, skoordynowane i usprawnione podejście do naszych operacji, które pozwoliły nam przekroczyć nasz początkowy cel 5,5 miliarda dolarów oszczędności, a także poprawiły nasz bezpośredni dochód operacyjny o około 1 miliard dolarów w ciągu zaledwie trzech kwartałów.”

Za kulisami branży rozrywkowej dzieje się wiele, a Disney musi zmierzyć się z poważnymi wyzwaniami.

Źródło

Michał Zacharski

Najnowsze artykuły

Wielki hit PlayStation wycofany w ponad 100 krajach! Dlaczego?

Sony wykonało krok, który może być trudny do zrozumienia przez sporą liczbę graczy. Głośna zapowiedź…

11 maja 2024

Samsung OLED S90C za jedyne 4599 zł!

Kapitalnej promocji doczekał się jeden z najlepszych i najlepiej wycenionych telewizorów na świecie – Samsung…

11 maja 2024

Jedyny typ mikrotransakcji, jaki da się zaakceptować! Czy to główny problem gier?

Od lat obserwuje rynek i widzę, jak producenci gier podchodzą do swoich tytułów. O ile…

11 maja 2024

Najlepsza konsola Sony w najniższej cenie! Gdzie kupić?

PlayStation 5 z napędem na płyty w jednym miejscu jest szczególnie opłacalne. Podpowiadamy gdzie kupić…

11 maja 2024

Potężny zestaw audio od Samsunga w super cenie!

Samsung ma w swojej ofercie potężny zestaw, który przeniesie Cię w sam środek akcji. Podpowiadamy…

11 maja 2024

Disney+: najciekawsze premiery na nadchodzący tydzień! Co obejrzysz?

Nadchodzący tydzień w Disney+ wygląda naprawdę obiecująco! Przez najbliższe siedem dni gigant streamingowy zaoferuje swoim…

11 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies