Szokująca wiadomość płynie prosto z Indii! Okazuje się, że Disney+ Hotstar idzie w ślad Netflixa i wdroży na tamtejszym rynku ograniczenia związane ze współdzieleniem haseł wśród użytkowników premium oraz wśród tańszych planów.
W związku z niedawnymi zmianami wprowadzonymi przez Netflix wiele osób spekulowało, że udane rezultaty mogą zachęcić inne firmy do podjęcia podobnych kroków. Nie trzeba było długo czekać. Disney zaskakuje, dodając te zmiany na jednym z największych światowych rynków.
W jednym z naszych poprzednich artykułów przewidywaliśmy, że jeżeli Netflix odniesie sukces, inne platformy streamingowe mogą pójść w jego ślady. Jak się okazało, Disney+ Hotstar nie kazał nam długo czekać.
Disney+ Hotstar, który jest jednym z przewodnich serwisów streamingowych w Indiach, zamierza wdrożyć środki mające na celu ograniczenie udostępniania haseł między użytkownikami premium. Ten ruch przypomina strategię, jaką niedawno zastosował Netflix.
Podobnie jak jego konkurent, Disney+ Hotstar planuje wdrożyć nową politykę, która ograniczy liczbę urządzeń, na których można zalogować się na konto.
Na rynku indyjskim, gdzie obecnie można się zalogować na jedno konto na 10 urządzeniach, mimo informacji o ograniczeniu do 4, ta zmiana może mieć istotne konsekwencje.
Oczekuje się, że te zmiany zostaną wprowadzone jeszcze w tym roku. Z punktu widzenia Disneya, celem jest zwiększenie liczby subskrypcji, gdyż wiele osób może uznać nowe ograniczenia za bardziej wygodne.
Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem, zachęcamy do zapoznania się z planami Netflixa i skutkami tych zmian.
Prognozy na najbliższe lata wskazują, że do 2027 roku rynek indyjski stanie się branżą wartą aż 7 miliardów dolarów. Disney+ Hotstar zasłynął już na tamtym rynku jako lider, z liczbą subskrybentów przekraczającą 50 milionów.
Interesujące jest to, że wprowadzenie zmian zostało specjalnie opóźnione. Gigant rozrywki nie chciał na początku rzucać kłód pod nogi swoim użytkownikom premium. Po przeprowadzeniu wewnętrznego dochodzenia stwierdzono, że tylko 5% użytkowników logowało się na więcej niż 4 urządzenia.
Nadchodzące zmiany nie ominą także tych, którzy wybrali tańsze plany. Dla nich ograniczenie będzie dotyczyć jedynie 2 urządzeń.
Disney rozszerza swoje działania na rynku indyjskim. Zmiany, które wprowadza, mają na celu dostosowanie się do dynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynku. Firma nie kryje ambicji, aby wykorzystać potencjał tamtego rynku i jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję.
Dane dotyczące oglądalności robią wrażenie. Disney+ Hotstar zgarnął aż 38% oglądalności w okresie od stycznia 2022 do marca 2023. W porównaniu do wyników konkurencji, takich jak Netflix czy Amazon Prime Video, które zdołały zdobyć zaledwie 5%, to niewątpliwie oszałamiający rezultat.
Na chwilę obecną nie wiadomo, czy podobne restrykcje zostaną wprowadzone przez Disneya w Polsce.
Jeśli jednak strategia przyniesie oczekiwane rezultaty na rynku indyjskim, istnieje duże prawdopodobieństwo, że podobne ograniczenia zostaną wdrożone również w innych krajach.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
[indizar2:stronicowanie] [section:] Co warto oglądać w Netflix? Jakie nowe filmy i seriale na Netflix są…
"Akademia Pana Kleksa" to najchętniej oglądany film ostatniego tygodnia na Netflix. Mimo niezbyt przychylnych ocen…
Zapewne wielu subsybentów Netflixa używa aplikację z Microsoft Store, które jest dedykowana na przenośne urządzenia.…
Ex-flagowe słuchawki marki Sony - WH1000XM4 są dostępne w atrakcyjnej cenie na Amazon. Dlaczego warto…
Na oficjalnym kanale Prime Video na YouTube niedawno wylądował najnowszy trailer dający przedsmak tego co…
Sklep RTV Euro AGD przygotował wyjątkową promocję na Samsung 65S90C, który kupisz w świetnej cenie…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies