Według danych agencji GfK, udostępnionych przez portal Wirtualne Media, rynek telewizorów w naszym kraju znalazł się w kryzysie. Sprzedaż tych urządzeń – wbrew przewidywaniom – uległa niewielkiemu zmniejszeniu.
Z danych instytutu GfK, przekazanych przez Wirtualne Media wynika, że w 2022 r. sprzedaż telewizorów w Polsce była niższa niż rok wcześniej o 1,4 proc. Stało się tak mimo tego, iż zmianie uległ standard emisji naziemnej telewizji cyfrowej – wdrożenie DVB-T2 nie wpłynęło jednak na większe zainteresowanie tymi sprzętami.
Ciekawostką jest fakt, iż największym wzrostem zainteresowania cieszyły się telewizory wyświetlające obraz w rozdzielczości HD – to 19,9 proc ogółu, ale jednocześnie wzrost o 26 proc. rok do roku. Prawdopodobnie to właśnie te sprzęty cieszyły się największą popularnością w momencie zmiany standardu naziemnej telewizji cyfrowej.
Z drugiej strony, aż 71 proc. sprzedanych telewizorów wyświetla obraz w rozdzielczości 4K. 9% sprzedanych modeli to telewizory FullHD, a modele 8K to margines sprzedaży – jedynie 0,18 proc ogółu.
Najpopularniejszą przekątną wśród polskich klientów okazało się 55 cali (24 proc. klientów), z kolei udział telewizorów z systemem Smart TV w ogóle sprzedanych sprzętów to 87,5 proc.
Niestety, widoczna jest także tendencja, w ramach której ceny telewizorów nieustannie rosną. Nie są to wielkie wzrosty (ok. 2-3 proc.), natomiast 55-calowy telewizor kosztował w zeszłym roku średnio 2997 złotych, z kolei 32-calowy – 922 złote.
Można oczekiwać, że w obecnym, 2023 roku, ceny telewizorów nadal będą rosnąć, a jednocześnie wciąż będą zwiększać się udziały telewizorów 4K w całościowej sprzedaży. To już obowiązujący standard i raczej trudno oczekiwać tutaj zmiany.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Myślisz, że animacje są tylko dla dzieci? Mylisz się. Jest wiele takich tytułów stworzonych z…
Znaleźliśmy ofertę, dzięki której najnowszy telewizor LG OLED C4 o przekątnej 77 cali może być…
Na platformie HBO Max zadebiutował niedawno film z Johnem Malkovichem w roli głównej. Czy warto…
Chcesz wejść do świata gamingu niedużym kosztem, albo szukasz idealnego pomysłu na prezent? Xbox Series…
Netflix anulował dwa spin-offy "Wiedźmina". Niesławna adaptacja skończy się na piątym sezonie, a fani uniwersum…
Sklep RTV Euro AGD przygotował ofertę, w ramach której kupisz telewizor LG OLED 55C32LA w…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies
Komentarze
Nie jest to dla mnie zaskoczenie, że ceny telewizorów ciągle rosną. To niestety prawda. :( Za to dziwię się, że ludzie decydują się jeszcze na zakup telewizorów bez smarta. Jest to znaczna mniejszość, ale i tak mnie to zadziwia. Ja nie wyobrażam sobie zakup nowego telewizora bez tej funkcji! Ciekawy artykuł i ciekawe dane.