Onkyo bankrutuje! Co dalej z legendą audio?

Legendarny producent sprzętu audio zgłosił dokumenty mające na celu ogłoszenie bankructwa. Co dalej z szanowanym na całym świecie producentem?

Chyba nie ma w Polsce osoby, która interesowałaby się urządzeniami audio i nie słyszała o firmie Onkyo. Legendarny producent z Japonii działał na rynku od 1946 roku, jednak 2022 rok okazuje się być końcem pewnego rozdziału.

Firma zadłużona jest na 24 miliony dolarów, i wszystko wskazuje na to, że swoimi produktami nie mogła przebić się na tyle, aby wyjść na prostą. Onkyo zdecydowało się złożyć dokumenty, które potrzebne są do ogłoszenia bankructwa.

Problemy Onkyo mogły jednak zacząć się dużo wcześniej. Już w 2019 roku firma próbowała sprzedać markę dla Sound United, który ma w swoim portfolio takie marki jak Denon, Marantz czy od pewnego czasu również Bowers & Wilkins. W tamtym czasie mowa była o ok. 73 milionach dolarów. Niestety, do tego nie doszło, a efektem braku intensywnego rozwoju są obecne działania.

To jednak nie oznacza całkowitego końca marki. Mało tego, nie zdziwię się wcale, jeśli częściej niż dotychczas będziemy widzieć w sklepach produkty sygnowane logiem Onkyo. Wszystko dlatego, że firma sprzedała trzon swojego biznesu AV dwóm firmom. Są nimi Sharp i Voxx, dlatego możemy mieć nadzieję, że przynajmniej część legendarnej jakości zostanie z nami na rynku.

To może oznaczać również bardziej intensywną współpracę przy produkcji telewizorów Sharp, który do tej pory sygnował wiele modeli logiem harman / kardon. Soundbary Onkyo również mogą być ciekawym produktem, również z uwagi na marketing, a także powszechny szacunek jakim darzona jest marka.

Podobny los spotkał producenta bardzo drogich, ale również bardzo ciekawych telewizorów, czyli Loewe. Firma wróciła z nowymi modelami, choć pod skrzydłami innych podmiotów. Rynek nie cierpi próżni, a duże przejęcia są często ratunkiem dla wielu firm, które miewają problemy. Pozostaje mieć nadzieję, że Onkyo nie zostanie marką tylko do sygnowania i licencjonowania produktów audio, ale charakter i doświadczenie przełożą się na nowe, wysokiej klasy urządzenia.

Źródło: What Hi-Fi

Matt

Komentarze

  • Nic z tego nie będzie. Nie opłaca się prowadzić B+R bo o wiele bardziej opłacalne jest sprzedawanie przez konglomerat złudzeń po szyldem wielu brandów. Nawet jeśli klient organoleptycznie będzie kręcił nosem, to klientów jest już 8 mld i liczba stale rośnie. W przeszłości, gdy klientów było o połowę mniej, a dodatkowo kolejną połowę tejże połowy wykluczała z konsumpcji zasobność portfela, który rósł "analogowo" a nie jak dziś 'cyfrowo" to fundamentem rynkowej egzystencji była jakość lub budżetowość. Jedno i drugie miało posiadało swój target. Dziś brak jakości maskuje się marketingiem i sprzedaje jako premium. To nie może trwać.

Najnowsze artykuły

Czwarty sezon „The Boys”: zwiastun rozpalił oczekiwania, to serial o niegasnącej popularności!

Amazon Prime Video szykuje się do ekscytującego debiutu czwartego sezonu jednego z najgłośniejszych seriali superbohaterskich…

7 maja 2024

Najbardziej opłacalny 55-calowy telewizor? Ten Samsung wydaje się być uniwersalnym wyborem dla każdego!

Szukasz dobrego i niedrogiego telewizora o dobrych parametrach obrazu? Być może spodoba Ci się propozycja…

7 maja 2024

Znamy ceny najnowszego i najtańszego OLEDa od Samsunga!

Przedsprzedaż telewizorów Samsung na 2024 rok już trwa, a my właśnie poznaliśmy cenę najtańszego OLEDa…

7 maja 2024

HBO Max: Prawdziwa perełka z mocnymi ocenami, którą musisz obejrzeć!

Conan O'Brien Wylatuje — bo właśnie o tę pozycję chodzi to serial podróżniczy dostępny na…

6 maja 2024

Gdybym obecnie kupował telewizor, to prawdopodobnie skorzystałbym z tej oferty na LG OLED

Sklep taketronic.pl przygotował ofertę, w ramach której w atrakcyjnej cenie kupicie flagowy telewizor LG OLED…

6 maja 2024

Netflix z kolejnym ekskluzywnym reality show. Zobacz jak żyją najbogatsi!

Ekskluzywny świat "Bogatych ekspatów w Korei": Nowy program odkrywa tajemnice koreańskiej elity. Co wiemy o…

6 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies