Już wkrótce możemy być świadkami reklam w grach na Xboxie. Ta wiadomość u wielu graczy wywołuje oburzenie, ale czy właściwie jest o co się oburzać?
Granie w gry to wspaniały sposób na spędzenie czasu. Zanurzenie się w wirtualnym świecie i poznawanie historii, na którą w wielu przypadkach mamy wpływ to doświadczenie, które podbiło serca ludzi na całym świecie. Gramy w grę i oczekujemy, że będzie ona wolna od natrętnych reklam, aż tu nagle… świat obiega „elektryzująca” wiadomość.
Jak donosi Business Insider, Microsoft pracuje nad programem reklam dla Xboxa, a konkretniej, dla tytułów free-to-play. Według doniesień reklamy mają być nieinwazyjne i obecne np. na billboardach w świecie gry. Gigant z Redmond liczy się jednak dość mocno z opinią graczy i zdaje sobie sprawę, że może wkurzyć społeczność, więc nie będzie to regułą.
Ponadto, podobno Microsoft nie zamierza pobierać żadnych prowizji od deweloperów za reklamy w grach, co najpewniej ma na celu przyciągnięcie większej ilości producentów do inwestycji w tytuły free-to-play, które mogłyby finalnie zachęcić jeszcze więcej graczy do wybrania ekosystemu Zielonych.
Niewykluczone, że reklamy pojawią się jeszcze w tym roku, choć z początku może okazać się to tylko pilotażowym projektem. Tak czy inaczej warto się zastanowić, czy faktycznie tego typu reklamy mogą nam przeszkadzać. Warto przypomnieć sobie gry sprzed nawet kilkunastu lat, w których tego typu reklamy już były i właściwie… nikt nie podnosił wideł na producentów.
Mało tego, niektóre elementy rozgrywki miałyby okazję wylansować mnóstwo produktów, o ile całość nie będzie zbyt nachalna. Nietrudno wyobrazić sobie np. Nuka-Colę na sklepowych półkach i kolekcjonerskie kapsle. Z billboardów w GTA V można również wiele wyciągnąć. Czy zamiast reklamy nieistniejącego napoju, tak bardzo przeszkadzałby rzeczywisty (szczególnie gdyby całość ładnie komponowała się w świat gry)?
Moim zdaniem nie, a więcej darmowych pozycji idealnie wpisuje się w filozofię Xboxa, który ma być czymś więcej niż konsolą, ale całym ekosystemem, który jest tak przyjazny użytkownikom, że pozwala n rozgrywkę każdemu, nawet osobom w zdecydowanie mniej zamożnych częściach świata, a jak wiadomo, reklamy i tak mają dotyczyć darmowych gier.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Właśnie dostaliśmy najnowszy zwiastun filmu pt. "Mufasa: The Lion King", plakat, a także poznaliśmy datę…
Samsung właśnie wprowadza do sprzedaży nowe telewizory na 2024 rok. Kto zdecyduje się na zakup,…
Chcesz zbudować centrum domowej rozrywki za jednym zamachem? Jeśli tak, to sprawdź koniecznie hitową promocję…
Nareszcie, po wielu latach oczekiwania Apple AirPlay 2 i Apple Home będą dostępne w najnowszych…
Chcesz kupić soundbara z Dolby Atmos, systemem dźwięku 3.1, wysoką mocą i wsparcie dla systemu…
Maciej Kawulski znany jest nie tylko z bycia właścicielem KSW, ale również z bycia reżyserem.…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies