Reklamy na Xbox? To możliwe

Już wkrótce możemy być świadkami reklam w grach na Xboxie. Ta wiadomość u wielu graczy wywołuje oburzenie, ale czy właściwie jest o co się oburzać?

Granie w gry to wspaniały sposób na spędzenie czasu. Zanurzenie się w wirtualnym świecie i poznawanie historii, na którą w wielu przypadkach mamy wpływ to doświadczenie, które podbiło serca ludzi na całym świecie. Gramy w grę i oczekujemy, że będzie ona wolna od natrętnych reklam, aż tu nagle… świat obiega „elektryzująca” wiadomość.

Jak donosi Business Insider, Microsoft pracuje nad programem reklam dla Xboxa, a konkretniej, dla tytułów free-to-play. Według doniesień reklamy mają być nieinwazyjne i obecne np. na billboardach w świecie gry. Gigant z Redmond liczy się jednak dość mocno z opinią graczy i zdaje sobie sprawę, że może wkurzyć społeczność, więc nie będzie to regułą.

Ponadto, podobno Microsoft nie zamierza pobierać żadnych prowizji od deweloperów za reklamy w grach, co najpewniej ma na celu przyciągnięcie większej ilości producentów do inwestycji w tytuły free-to-play, które mogłyby finalnie zachęcić jeszcze więcej graczy do wybrania ekosystemu Zielonych.

Niewykluczone, że reklamy pojawią się jeszcze w tym roku, choć z początku może okazać się to tylko pilotażowym projektem. Tak czy inaczej warto się zastanowić, czy faktycznie tego typu reklamy mogą nam przeszkadzać. Warto przypomnieć sobie gry sprzed nawet kilkunastu lat, w których tego typu reklamy już były i właściwie… nikt nie podnosił wideł na producentów.

Mało tego, niektóre elementy rozgrywki miałyby okazję wylansować mnóstwo produktów, o ile całość nie będzie zbyt nachalna. Nietrudno wyobrazić sobie np. Nuka-Colę na sklepowych półkach i kolekcjonerskie kapsle. Z billboardów w GTA V można również wiele wyciągnąć. Czy zamiast reklamy nieistniejącego napoju, tak bardzo przeszkadzałby rzeczywisty (szczególnie gdyby całość ładnie komponowała się w świat gry)?

Moim zdaniem nie, a więcej darmowych pozycji idealnie wpisuje się w filozofię Xboxa, który ma być czymś więcej niż konsolą, ale całym ekosystemem, który jest tak przyjazny użytkownikom, że pozwala n rozgrywkę każdemu, nawet osobom w zdecydowanie mniej zamożnych częściach świata, a jak wiadomo, reklamy i tak mają dotyczyć darmowych gier.

Źródło: 1, 2


Matt

Najnowsze artykuły

Nowy Król Lew, czyli „Mufasa: Król Lew” z datą premiery w kinach!

Właśnie dostaliśmy najnowszy zwiastun filmu pt. "Mufasa: The Lion King", plakat, a także poznaliśmy datę…

29 kwietnia 2024

Nowe telewizory Samsung i garść dodatkowych benefitów!

Samsung właśnie wprowadza do sprzedaży nowe telewizory na 2024 rok. Kto zdecyduje się na zakup,…

29 kwietnia 2024

Fantastyczna promocja na Samsung OLED i soundbar za 1 zł!

Chcesz zbudować centrum domowej rozrywki za jednym zamachem? Jeśli tak, to sprawdź koniecznie hitową promocję…

29 kwietnia 2024

Nareszcie! Apple AirPlay 2 i Apple Home na telewizorach Philips

Nareszcie, po wielu latach oczekiwania Apple AirPlay 2 i Apple Home będą dostępne w najnowszych…

29 kwietnia 2024

Soundbar Philips 3.1 z Dolby Atmos w rekordowo niskiej cenie!

Chcesz kupić soundbara z Dolby Atmos, systemem dźwięku 3.1, wysoką mocą i wsparcie dla systemu…

29 kwietnia 2024

Nowy film Macieja Kawulskiego, „Bokser”, trafi na Netflix. Kiedy premiera?

Maciej Kawulski znany jest nie tylko z bycia właścicielem KSW, ale również z bycia reżyserem.…

29 kwietnia 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies