Kategorie: LGNewsySamsung

Branża w kryzysie, ale Samsung zwiększa sprzedaż. Koreańczycy podbijają rynek

O ile informacja o nieustającej dominacji Samsunga na rynku telewizorów absolutnie nie jest zaskakująca, tak zwiększenie sprzedaży wobec olbrzymiego kryzysu wskutek pandemii koronawirusa to fakt, który zdecydowanie zasługuje na uwagę. Raport firmy analitycznej Omdia pokazuje, że Koreańczycy cały czas są piekielnie mocni.

Choć wiele osób zdecydowało się na organizację rozrywki w czasach lockdownu z wykorzystaniem elektroniki, to okazuje się, że telewizory w pierwszej połowie 2020 roku wcale nie były na fali wznoszącej – do klientów trafiło 91,87 miliona telewizorów, co stanowi spadek aż o 7,7% w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.

To pokazuje, że konsumenci rzadziej decydowali się na wydatki związane ze sprzętem RTV, lokując swoje oszczędności w rzeczy bardziej istotne z punktu widzenia zapewnienia sobie odpowiednich potrzeb w kontekście elektroniki – tutaj na czoło wysuwały się wydatki na laptopy i peryferia komputerowe czy też konsole do gier.

Mimo kryzysu Samsung na plusie

Jak się jednak okazuje, kryzys dotknął praktycznie wszystkich producentów, poza Samsungiem. Koreańskiemu gigantowi udało się bowiem zwiększyć sprzedaż telewizorów, z 19,02 mln w pierwszej połowie ubiegłego roku na 19,07 mln w obecnym. Może i jest to symboliczny wzrost, ale w tych ciężkich czasach uniknięcie straty to już naprawdę ogromny sukces.

Tym samym pod ilości sprzedanych telewizorów Samsung odpowiada za 20,7% udziałów w rynku. Jeszcze lepiej prezentuje się natomiast sytuacja w kontekście wartości sprzedaży – w tym wypadku wyniki Koreańczyków przekładają się na aż 31,3% udziałów, co stanowi wzrost o 1,3% w odniesieniu do sytuacji rok temu.

To przede wszystkim zasługa bardzo dobrej sprzedaży telewizorów wielkoformatowych – w segmencie modeli o przekątnej 75 cali lub większej Samsung kontroluje 65,5% rynku w Ameryce Północnej i 54% w Europie. Co więcej, w drugiej połowie tego roku Samsung spodziewa się dalszego zwiększania sprzedaży największych modeli ze względu na różnorodne promocje, które pojawią się w okresie przedświątecznym. Sporą dynamikę wzrostu przejawiają także modele z matrycami QLED – w pierwszej połowie 2020 roku swoich nabywców znalazło 1,4 miliona egzemplarzy, co stanowi wzrost aż o 28,8% w stosunku do pierwszej połowy 2019 roku.

LG na drugiej pozycji

Co za plecami Samsunga? Tutaj bez zmian – drugie miejsce zajmuje LG, które w pierwszych sześciu miesiącach tego roku sprzedało 10,79 miliona telewizorów, co przekłada się na 11,7% udziałów w rynku w ujęciu ilościowym, a także 17% w ujęciu przychodów.

źródło

amadeusz

Najnowsze artykuły

Dlaczego OLED to zawsze lepszy wybór od LED-a?

Wielu z nas kupując telewizor, zastanawia się jaki telewizor wybrać. W tym artykule postaram się…

4 maja 2024

Doceniony przez krytyków film już jutro na Netflix. Obsada to istna plejada gwiazd!

Netflix nie zwalnia tempa, a już jutro na platformie pojawi się film pt. "Sokół z…

4 maja 2024

Używasz darmowego Spotify? Przygotuj się na kolejne ograniczenia

Producenci najróżniejszych aplikacji umożliwiają użycie ich oprogramowania za darmo. Celem oczywiście jest zachęcenie go do…

4 maja 2024

Niezwykła gra z PlayStation trafi na PC już w tym miesiącu! Nie przegap

Ghost of Tsuchima dotychczas był tytułem ekskluzywnym dla PlayStation. Do lipca 2022 roku gra przez…

4 maja 2024

Finałowy sezon Cobra Kai będzie tak dobry, że twórcy podzielili go na 3 części!

Na oficjalnym kanale Netflix Polska niedawno pojawił się zwiastun finałowego sezonu Cobra Kai. Co wiemy…

4 maja 2024

Darmowe gry na Epic Games Store: to pomysł na niezobowiązującą rozrywkę!

Szukasz sposobu na darmową rozrywkę w ten weekend? Nie szukaj dalej! Epic Games Store rozdaje…

4 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies