Firma TCL Electronics ogłosiła wyniki finansowe za 2019 r. Firma osiągnęła rekordowe obroty. Produkty giganta podbijają serca użytkowników świetnym stosunkiem ceny do jakości.
Nie jest tajemnicą, że TCL od dawna produkuje telewizory na każdą kieszeń. Zaczynając od niedrogich modeli, takich, jak choćby testowany przez nas TCL EP660, na gigantach pokroju TCL X10 MiniLED kończąc. Szeroki wachlarz dobrze wycenionych produktów musiał przełożyć się na sukces, który firma postanowiła szczegółowo przybliżyć.
Firma TCL Electronics ogłosiła niedawno wyniki finansowe za rok zakończony 31 grudnia 2019 r. Firma osiągnęła rekordowe obroty w wysokości 46,99 mld HKD (prawie 5,6 mld EUR przy obecnym kursie), co oznacza przyrost o 3,1% w porównaniu z poziomem z 2018 r., który wyniósł 45,58 mld HKD. W tym samym okresie zysk przypadający na właścicieli spółki dominującej wzrósł 1,2 razy, do poziomu 2,28 mld HKD.
W 2019 r. sprzedaż telewizorów TCL na całym świecie zwiększyła się o 11,9% r/r, osiągając poziom 32 mln odbiorników, co plasuje TCL na drugim miejscu na świecie w tym segmencie sprzedaży przy 13% udziału w rynku na podstawie wielkości dostaw (źródło danych: Sigmaintell).
Wolumen sprzedaży telewizorów marki TCL wzrósł o 16,5% r/r do 20,64 mln odbiorników w 2019 r., co pozwoliło firmie na zajęcie trzecie miejsca na świecie pod względem udziału w światowym rynku telewizorów (źródło danych: IHS).
Poza Chinami wolumen sprzedaży telewizorów marki TCL wzrósł o 26,1% r/r do 13,46 mln odbiorników w 2019 r., przy jednoczesnym wzroście obrotów o 14,1% do poziomu 21,00 mld HKD w tym samym okresie. Rentowność firmy poza Chinami na podstawie wyniku operacyjnego ze sprzedaży telewizorów marki TCL wzrosła o 42,3% r/r i sięgnęła 0,88 mld HKD. Według raportów opublikowanych przez firmy badawcze GfK i NPD, w 2019 roku udział TCL w rynku telewizorów w wielu krajach stale wzrastał, a w 15 krajach marka była jednym z liderów sprzedaży.
Wolumen sprzedaży telewizorów marki TCL w kilku regionach utrzymywał się na wysokim poziomie, co pozwoliło firmie na systematyczne zwiększanie udziału w rynku:
Jak widać rok 2019 był dla giganta z Chin niezwykle owocny. Czy firma powtórzy sukces w roku 2020 pomimo panującego kryzysu? Nie jest to wykluczone – szczególnie, jeśli chodzi o tanie modele.
Źródło: Informacje prasowe
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Chcesz zbudować centrum domowej rozrywki za jednym zamachem? Jeśli tak, to sprawdź koniecznie hitową promocję…
Nareszcie, po wielu latach oczekiwania Apple AirPlay 2 i Apple Home będą dostępne w najnowszych…
Chcesz kupić soundbara z Dolby Atmos, systemem dźwięku 3.1, wysoką mocą i wsparcie dla systemu…
Maciej Kawulski znany jest nie tylko z bycia właścicielem KSW, ale również z bycia reżyserem.…
Myślisz, że animacje są tylko dla dzieci? Mylisz się. Jest wiele takich tytułów stworzonych z…
Znaleźliśmy ofertę, dzięki której najnowszy telewizor LG OLED C4 o przekątnej 77 cali może być…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies
Komentarze
Mają duży potencjał na bycie liderem. Dobra jakość za rozsądne ceny. Sam mam od nich dwa i jestem mega zadowolony.