Możemy odetchnąć z ulgą – Netflix nie zamierza emitować reklam

W ostatnich miesiącach byliśmy świadkami wielu spekulacji na temat możliwego wprowadzenia przez Netfliksa reklam podczas emisji materiałów znajdujących się w bibliotece tego serwisu. Na szczęście możemy być pewni, że płatne ogłoszenia się nie pojawią, a przynajmniej nie w najbliższych miesiącach.

Ostatnimi czasy obserwujemy mocno nasilone plotki, wedle których Netflix miałby zdecydować się na wprowadzenie reklam towarzyszących seansom ulubionych seriali czy filmów. To miałoby oczywiście znaleźć odzwierciedlenie w cenie abonamentu, a płatne ogłoszenia z pewnością pozwoliłyby na obniżenie ich wysokości. Wygląda jednak na to, że serwis nie ma takich planów.

Netflix mówi stanowczo: nie wprowadzamy reklam

Dowiadujemy się tego z podsumowania finansowego drugiego kwartału 2019 roku. Czytamy w nim, że „Netflix, podobnie jak i serwis HBO, jest wolny od reklam.(…) Jeśli czytacie spekulacje na temat tego, że zamierzamy wprowadzić reklamy, to bądźcie pewni, że są one fałszywe. Wierzymy w to, że prowadzenie biznesu opartego na zapewnianiu odpowiedniej satysfakcji klientów z poziomu oferowanych treści jest znacznie lepsze, niż wykorzystywanie modelu emisji z reklamami.”

Oświadczenie to jest – przyznajmy – mocno enigmatyczne, ale pojawia się w nim to, co najważniejsze – Netflix na razie nie planuje wykorzystania płatnych ogłoszeń w żaden sposób.

A raport finansowy… no cóż, jest średnio na jeża

To ogłoszenie wcale nie oznacza jednak, że Netflix nigdy nie zmieni swojej decyzji – zwłaszcza że najnowszy raport finansowy spółki nie jest tak dobry, jak można by oczekiwać. W drugim kwartale 2019 roku serwis pozyskał 2,7 miliona subskrybentów, co jest najniższym wynikiem od lat, jeśli chodzi o wzrost bazy klientów. Zysk także był znacznie mniejszy od oczekiwanych bowiem wyniósł zaledwie 270 milionów dolarów, a oczekiwano nieco większego, a szokiem dla amerykańskiej giełdy był spadek liczby subskrybentów w USA o 130 tysięcy, czego już kompletnie nikt się nie spodziewał.

Takie informacje na pewno nie są zbyt dobrym prognostykiem przed planowanym uruchomieniem serwisu Disney+ czy też zapowiedzianego kilka dni temu HBO Max. Mimo nowej konkurencji Netflix przewiduje, że w trzecim kwartale tego roku pozyska 7 milionów nowych subskrybentów – wydaje się jednak, że będzie to cel z gatunku „science fiction”.

źródło

amadeusz

Najnowsze artykuły

Samsung QLED 55″: Solidna propozycja bez wydawania fortuny!

Sklep x-kom.pl oferuje Samsunga 55Q77C w atrakcyjnej cenie. To prawdziwa gratka dla każdego, kto szuka…

1 maja 2024

Majowa oferta PS Plus: Mocny miesiąc dla subskrybentów usługi

Sony ponownie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom graczy, ujawniając zestaw gier dostępnych w ramach abonamentu PS Plus…

1 maja 2024

HBO: Surrealistyczna podróż po Nowym Jorku już w tym roku na platformie!

Julio Torres zaprasza do onirycznego świata w "Fantasmas". Nowy serial komediowy ma zadebiutować na platformie…

1 maja 2024

Samsung QD-OLED: Telewizor wart inwestycji teraz w jeszcze atrakcyjniejszej cenie!

Szukasz telewizora o najlepszych parametrach, ale nie możesz się zdecydować? Telewizor Samsung QD-OLED w tej…

1 maja 2024

To już pewne: Nowy serial Netflix bez gwiazdy „Wednesday”

Netflix ogłasza nowy serial "Park Jurajski: Teoria Chaosu" bez udziału Jenny Ortegi. Kiedy premiera na…

1 maja 2024

Bestsellerowy QLED z FALD, 144 Hz i Google TV w super cenie

Chcesz kupić dobry telewizor, ale nie chcesz przepłacać? Sprawdź okazję na bestsellerowy model, który ma…

1 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies