Najnowsza analiza danych dotyczących popularności telewizorów z półki premium pokazuje, że to segment, który został wręcz zdominowany przez największych koreańskich producentów – LG oraz Samsunga. Preferencje odbiorców najdroższych modeli zmieniają się jednak bardzo szybko, zwłaszcza w Europie.
Statystyki pochodzące bezpośrednio od analityków z firmy IHS Markit nie pozostawiają złudzeń – segment telewizorów z półki premium (a więc kosztujących powyżej 2500 dolarów, czyli około 10 tysięcy złotych) został opanowany przez dwóch, wielki producentów z Korei Południowej – LG oraz Samsunga.
Ciekawe wnioski można wysnuć zwłaszcza z analizy danych pochodzących z Europy oraz Stanów Zjednoczonych, czyli rynków odpowiadających za ponad połowę sprzedaży tego typu modeli na całym świecie.
Na tym polu USA jawią się jako bardzo konserwatywny kraj pod względem preferencji odnoszących się do segmentu topowych telewizorów. Królują tam bowiem produkty o bardzo wysokiej przekątnej ekranu (powyżej 70 cali), choć oparte na panelach LCD. W tym wypadku bezsprzecznie wygrywa Samsung, który kontroluje aż 82,6% udziałów – drugie w kolejce LG notuje sprzedaż drogich telewizorów na poziomie zaledwie 10,6%.
Inaczej wygląda sytuacja, jeżeli pod lupę bierzemy sytuację na Starym Kontynencie. Jeśli Europejczycy decydują się na zakup telewizora z półki premium, to częściej jest konstrukcja oparta na panelach OLED (tego typu rozwiązania zdobyły 65,1% europejskiego rynku według danych IHS Markit), choć o średniej wielkości (około 55 cali). W tym segmencie zdecydowanie lepiej radzi sobie LG i to ono zgarnia 56% całościowej sprzedaży, dystansując drugie Sony (20,9%) i cały czas powiększając przewagę.
Oczywiście warto wziąć pod uwagę fakt, że rynek telewizorów premium odpowiada zaledwie 1% całości, więc jest to symboliczna wielkość, choć ma dla największych producentów wyjątkową wagę. To nie tylko prestiż, ale także prezentacja swoich flagowych technologii – nie jest także tajemnicą, że sprzedaż tego typu modeli generuje znacznie większy zysk niż produkty za 1-2 tysiące złotych.
Chcąc nie chcąc, producenci muszą także poświęcać sporo uwagi najtańszym telewizorom – segment poniżej 200 dolarów (około 800 złotych) odpowiada bowiem aż 21,1% globalnej sprzedaży telewizorów, choć ten segment najczęściej zagospodarowują mało znane firmy bądź też lokalni dostawcy.
W ujęciu światowym zdecydowanym liderem sprzedaży jest Samsung (29,4%), natomiast na drugim miejscu jest – co za niespodzianka – LG (16,5%). I ta sytuacja zapewne jeszcze długo się nie zmieni.
źródła: businesskorea.co.kr (via flatpanelshd.com)
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Wielu z nas kupując telewizor, zastanawia się jaki telewizor wybrać. W tym artykule postaram się…
Netflix nie zwalnia tempa, a już jutro na platformie pojawi się film pt. "Sokół z…
Producenci najróżniejszych aplikacji umożliwiają użycie ich oprogramowania za darmo. Celem oczywiście jest zachęcenie go do…
Ghost of Tsuchima dotychczas był tytułem ekskluzywnym dla PlayStation. Do lipca 2022 roku gra przez…
Na oficjalnym kanale Netflix Polska niedawno pojawił się zwiastun finałowego sezonu Cobra Kai. Co wiemy…
Szukasz sposobu na darmową rozrywkę w ten weekend? Nie szukaj dalej! Epic Games Store rozdaje…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies