Kategorie: LGNewsySamsung

LG i Samsung niszczą konkurencję w segmencie telewizorów premium

Najnowsza analiza danych dotyczących popularności telewizorów z półki premium pokazuje, że to segment, który został wręcz zdominowany przez największych koreańskich producentów – LG oraz Samsunga. Preferencje odbiorców najdroższych modeli zmieniają się jednak bardzo szybko, zwłaszcza w Europie.

Statystyki pochodzące bezpośrednio od analityków z firmy IHS Markit nie pozostawiają złudzeń – segment telewizorów z półki premium (a więc kosztujących powyżej 2500 dolarów, czyli około 10 tysięcy złotych) został opanowany przez dwóch, wielki producentów z Korei Południowej – LG oraz Samsunga.

Ciekawe wnioski można wysnuć zwłaszcza z analizy danych pochodzących z Europy oraz Stanów Zjednoczonych, czyli rynków odpowiadających za ponad połowę sprzedaży tego typu modeli na całym świecie.

LG panuje w Europie, Samsung – w USA

Na tym polu USA jawią się jako bardzo konserwatywny kraj pod względem preferencji odnoszących się do segmentu topowych telewizorów. Królują tam bowiem produkty o bardzo wysokiej przekątnej ekranu (powyżej 70 cali), choć oparte na panelach LCD. W tym wypadku bezsprzecznie wygrywa Samsung, który kontroluje aż 82,6% udziałów – drugie w kolejce LG notuje sprzedaż drogich telewizorów na poziomie zaledwie 10,6%.

Inaczej wygląda sytuacja, jeżeli pod lupę bierzemy sytuację na Starym Kontynencie. Jeśli Europejczycy decydują się na zakup telewizora z półki premium, to częściej jest konstrukcja oparta na panelach OLED (tego typu rozwiązania zdobyły 65,1% europejskiego rynku według danych IHS Markit), choć o średniej wielkości (około 55 cali). W tym segmencie zdecydowanie lepiej radzi sobie LG i to ono zgarnia 56% całościowej sprzedaży, dystansując drugie Sony (20,9%) i cały czas powiększając przewagę.

Oczywiście warto wziąć pod uwagę fakt, że rynek telewizorów premium odpowiada zaledwie 1% całości, więc jest to symboliczna wielkość, choć ma dla największych producentów wyjątkową wagę. To nie tylko prestiż, ale także prezentacja swoich flagowych technologii – nie jest także tajemnicą, że sprzedaż tego typu modeli generuje znacznie większy zysk niż produkty za 1-2 tysiące złotych.

Chcąc nie chcąc, producenci muszą także poświęcać sporo uwagi najtańszym telewizorom – segment poniżej 200 dolarów (około 800 złotych) odpowiada bowiem aż 21,1% globalnej sprzedaży telewizorów, choć ten segment najczęściej zagospodarowują mało znane firmy bądź też lokalni dostawcy.

W ujęciu światowym zdecydowanym liderem sprzedaży jest Samsung (29,4%), natomiast na drugim miejscu jest – co za niespodzianka – LG (16,5%). I ta sytuacja zapewne jeszcze długo się nie zmieni.

źródła: businesskorea.co.kr (via flatpanelshd.com)

amadeusz

Najnowsze artykuły

Dlaczego OLED to zawsze lepszy wybór od LED-a?

Wielu z nas kupując telewizor, zastanawia się jaki telewizor wybrać. W tym artykule postaram się…

4 maja 2024

Doceniony przez krytyków film już jutro na Netflix. Obsada to istna plejada gwiazd!

Netflix nie zwalnia tempa, a już jutro na platformie pojawi się film pt. "Sokół z…

4 maja 2024

Używasz darmowego Spotify? Przygotuj się na kolejne ograniczenia

Producenci najróżniejszych aplikacji umożliwiają użycie ich oprogramowania za darmo. Celem oczywiście jest zachęcenie go do…

4 maja 2024

Niezwykła gra z PlayStation trafi na PC już w tym miesiącu! Nie przegap

Ghost of Tsuchima dotychczas był tytułem ekskluzywnym dla PlayStation. Do lipca 2022 roku gra przez…

4 maja 2024

Finałowy sezon Cobra Kai będzie tak dobry, że twórcy podzielili go na 3 części!

Na oficjalnym kanale Netflix Polska niedawno pojawił się zwiastun finałowego sezonu Cobra Kai. Co wiemy…

4 maja 2024

Darmowe gry na Epic Games Store: to pomysł na niezobowiązującą rozrywkę!

Szukasz sposobu na darmową rozrywkę w ten weekend? Nie szukaj dalej! Epic Games Store rozdaje…

4 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies