Kategorie: NewsySamsung

Samsung sprzedaje więcej telewizorów QLED niż konkurencja OLEDów

Jak podaje IHS Markit, Samsung sprzedał więcej telewizorów QLED niż pięciu topowych producentów oferujących OLEDy razem wziętych. Tylko co z tego wynika i czy ma to w ogóle jakieś znaczenie?

Samsung po nieudanym romansie z technologią OLED w 2013 roku porzucił rozwijanie projektu matryc opartych o diody organiczne i skupił się na doprowadzaniu do perfekcji klasycznych telewizorów LCD, które (w wypadku modeli z segmentu premium) po jakimś czasie nazwał QLEDami.

QLED, czyli telewizor LCD na matrycy VA wzbogacony o warstwę kwantowych kropek, które pozwalają uzyskać lepszy obraz, stał się wyznacznikiem jakości w telewizorach LCD. Oferował zwykle lepsze wartości jasności w trybie HDR niż lwia część LEDowych telewizorów, jednocześnie starając się nawiązać walkę o jakość obrazu z konkurencją, która zaufała technologii matryc organicznych.

Sprzedaż telewizorów QLED vs OLED

W pierwszym kwartale 2019 roku Samsung sprzedał 896,400 telewizorów QLED. Dla porównania, w tym samym czasie pięciu producentów specjalizujących się w OLEDach (LG, Sony, Philips, Panasonic i Skyworth) w sumie sprzedało 569,600 telewizorów OLED. W ostatnim kwartale 2018 roku ten wynik wynosił 1,080,900 QLEDów w stosunku do 867,700 telewizorów OLED pięciu wyżej wymienionych marek razem.

IHS Markit przewiduje wzrost sprzedaży QLEDów w porównaniu do OLEDów aż do 2022 roku. W całym 2018 roku Samsung sprzedał 2,67 mln telewizorów QLED i jednocześnie na rynku telewizorów z kropką kwantową trzyma udziały na poziomie 98%. Pozostałe 2% rozkładają się zatem na TCL, Vizio oraz Hisense.

Udział w rynku OLEDów rozkłada się dużo bardziej zróżnicowanie. Na rynku jest 9 głównych graczy mających w swojej ofercie OLEDy, którzy w 2018 roku sprzedali 2,51 mln telewizorów. Największym i naturalnie najbardziej popularnym jest LG Electronics, które swoje udziały utrzymało w 2018 roku na poziomie 62,2%.

Co z tego wynika?

Z przeprowadzonego badania wynika przede wszystkim to, że ludzie dalej bardzo chętnie kupują telewizory LCD, które cechują się większą dostępnością w niższych calarzach (OLEDy zaczynają się od 55 cali) a także w niższych cenach.

Marketing Samsunga również zrobił swoje, ponieważ wiele osób zastanawia się ciągle czy QLED i OLED to tożsama technologia, a skoro Samsung proponuje tańsze urządzenia to dlaczego „przepłacać” za organiczne matryce?

Samsung bezsprzecznie pozostaje liderem sprzedaży telewizorów, co przekłada się na jego dominację na tej gałęzi rynku. Mimo ciągle rozwijanej i ulepszanej technologii matryc organicznych pod względem ilości sprzedaż telewizorów LCD cały czas stanowi bardzo mocne filary sprzedaży u wszystkich producentów.

Źródło: businesskorea

Matt

Najnowsze artykuły

Najlepsze filmy i seriale animowane dla dorosłych. Tych „bajek” dzieciom nie pokazuj

Myślisz, że animacje są tylko dla dzieci? Mylisz się. Jest wiele takich tytułów stworzonych z…

28 kwietnia 2024

Najnowszy LG OLED C4 taniej aż o 7000 zł! Mistrzowska cena

Znaleźliśmy ofertę, dzięki której najnowszy telewizor LG OLED C4 o przekątnej 77 cali może być…

28 kwietnia 2024

HBO z nowym filmem. W roli głównej John Malkovich!

Na platformie HBO Max zadebiutował niedawno film z Johnem Malkovichem w roli głównej. Czy warto…

27 kwietnia 2024

Granie w 4K nie musi być drogie: Xbox Series X w świetnej ofercie!

Chcesz wejść do świata gamingu niedużym kosztem, albo szukasz idealnego pomysłu na prezent? Xbox Series…

27 kwietnia 2024

Netflix anulował plany dwóch spin-offów. Tym ruchem zrobił subskrybentom przysługę

Netflix anulował dwa spin-offy "Wiedźmina". Niesławna adaptacja skończy się na piątym sezonie, a fani uniwersum…

27 kwietnia 2024

Znakomity LG OLED w świetnej ofercie RTV Euro AGD!

Sklep RTV Euro AGD przygotował ofertę, w ramach której kupisz telewizor LG OLED 55C32LA w…

27 kwietnia 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies