Beoplay A9 trzeciej generacji, czyli świetne audio+design=10 tys. zł?

Trzecia generacja systemu audio Bluetooth Bang & Olufsen Beoplay A9 oferuje dwa dodatkowe, pełnozakresowe głośniki (razem aż 7), nowy silnik transmisji strumieniowej (szybsze Airplay 2 i Google Cast), aktywną adaptację emitowanego dźwięku do pomieszczenia, obsługę Google Assistant i do tego swoim wyglądem budzi zachwyt (lub przynajmniej konfuzję). Ale czy intrygujące wizualnie i dopracowane brzmieniowo urządzenie musi kosztować w magicznej granicy 10 tys. zł?

Podstawowa informacja: nowa wersja jedynie kosmetycznie modyfikuje niesamowity, przypominający antenę satelitarną kształt kultowej serii. Oprócz wbudowanego Chromecasta i kompatybilności z Google Assistant, B&O Beoplay A9 oferuje teraz dostosowanie sygnatury dźwiękowej do otoczenia głośnika. Dzięki temu rozwiązaniu powinniśmy uzyskać zoptymalizowany dźwięk bez względu na przestrzeń, w której ustawimy MK3 –  wstępne ustawienia możemy regulować za pomocą aplikacji Bang & Olufsen (ściana, róg i wolnostojący).

Urządzenie obsługuje wszystkie usługi strumieniowe za pośrednictwem AirPlay 2 i Chromecast; dotykowe sterowanie gestami (przesuń palcem w górę, aby zwiększyć lub zmniejszyć głośność; przytrzymaj przez kilka sekund górny czujnik, aby wyciszyć dźwięk; przesuń w prawo, aby odtworzyć następny utwór i w lewo, aby odtworzyć poprzedni; naciśnij krótko na środku, aby uruchomić ostatnio odtwarzane źródło); Multiroom; obsługę sieci Wi-fi/WLAN 802.11 b/g/n/ac (2,4 GHz i 5 GHz) oraz Bluetooth 4.2. Poniżej możecie zobaczyć, jak wygląda proces produkcyjny A9:

A9 MK3 posiada aż 7 wzmacniaczy mocy w klasie D:

  • 1 x 400 W klasy D dla basu;
  • 2 x 200 W klasy D dla średnich tonów;
  • 2 x 200 W klasy D dla pełnozakresowych;
  • 2 x 150 W klasy D dla wysokich tonów.

Zastosowano wzór tkaniny, aby łatwiej odróżnić nowszą wersję od MK2.

Nowy model wyceniono w zależności od rodzaju wykończenia nawet na 2500 funtów. Warto zauważyć, że dzięki premierze MK3 poprzednia generacja błyskawicznie potaniała i już dziś jest oferowana w Europie Zachodniej za ok 50% ceny wyjściowej, czyli 1100 funtów. To o wiele bardziej rozsądna kwota za tego rodzaju urządzenie, adresowane raczej do masowego odbiorcy niż audiofila, jednak i tak wciąż pozostająca poza zasięgiem standardowego polskiego konsumenta.

Można mieć nadzieję, że B&O przetrze szlak do komercyjnego wprowadzenia takich aktywnych głośników bezprzewodowych, które poza wysmakowanym dźwiękiem, szerokimi możliwościami streamingowymi i adaptacyjnymi pozwolą cieszyć się  pięknym designem nie tylko miłośnikom ośmiorniczek i carpaccio.

Grzegorz Szczypa

Najnowsze artykuły

Netflix: głośny film w tym tygodniu trafi na platformę. W roli głównej Dakota Johnson!

Już w tym tygodniu na platformie Netflix pojawi się jeden z głośniejszych ostatnio filmów spod…

13 maja 2024

LG OLED G4 o przekątnej 65 cali aż 8000 zł taniej!

Flagowy telewizor LG z technologią OLED MLA i super wysoką jasnością matrycy w cenie aż…

13 maja 2024

LG kończy produkcję telewizora OLED! Będziesz tęsknić?

Niestety, firma LG zdecydowała się zakończyć produkcję jednego z najambitniejszych telewizorów OLED w swojej ofercie.…

13 maja 2024

Najlepsze filmy w Disney+. Nie uwierzysz, że właśnie tam je obejrzysz

Obejrzeliście już wszystkie "Gwiezdne wojny" i macie dość Marvela? Na Disney+ znajdziecie sporo fajnych filmów,…

13 maja 2024

Wielki hit PlayStation wycofany w ponad 100 krajach! Dlaczego?

Sony wykonało krok, który może być trudny do zrozumienia przez sporą liczbę graczy. Głośna zapowiedź…

11 maja 2024

Samsung OLED S90C za jedyne 4599 zł!

Kapitalnej promocji doczekał się jeden z najlepszych i najlepiej wycenionych telewizorów na świecie – Samsung…

11 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies