Sony prezentuje zwyczaje telewidzów i zmiany na rynku telewizorów

Ośrodek badawczy *TNS Polska zbadał jak wygląda korzystanie z telewizora na co dzień i co dokładnie dzieje się na rynku TV. Jeszcze kilka lat temu odbiornik TV był centrum domowej rozrywki. Jak to wygląda w czasach dzisiejszych? Oto kilka ciekawostek ze świata telewizorów.

Czy możliwe jest życie bez telewizji?

TNS Polska wziął pod lupę zmiany jakie dokonały się na przełomie 25 lat. Wyniki badań są interesujące. Okazuje się, że 15% badanych przyznaje, że głównym narzędziem rozrywki jest właśnie telewizja. 70% ankietowanych ogląda ją codziennie, większość z nich od jednej do trzech godzin dziennie. Do tego dochodzi jeszcze jeden wniosek – dla wielu z nas życie bez telewizji jest praktyczne niemożliwe.

Telewizory Smart TV coraz popularniejsze

Jednak to nie wszystko, telewizja telewizją, ale zmiany zaszły przede wszystkim w samych odbiornikach telewizyjnych. Kilkanaście lat temu nie do pomyślenia byłoby to, że na ekranie TV będziemy korzystać z wyszukiwarki internetowej, setek aplikacji, filmów na żądanie i innych usług. Teraz nie do pomyślenia jest zakup telewizora bez dostępu do internetu.

W ciągu ostatnich 25 lat w Polsce dużo się zmieniło także pod kątem nowego ustroju i prawa. Warto dodać, że od pierwszych chwil po transformacji ustrojowej jednymi z telewizorów dostępnych w szerokiej dystrybucji były modele od Sony. Polacy wciąż dobrze wspominają odbiorniki kineskopowe Sony – Trinitron. Według danych TNS Polska, 70% badanych trzydziestolatków dobrze zna markę Sony albo sama posiadała jeden z takich TV. W czasach dzisiejszych posiadacze telewizorów Sony Smart TV zwracają szczególną uwagę na ich szeroką funkcjonalność. Co najmniej 58% korzystało już z aplikacji internetowych, z czego 14% robi to codziennie. Tymczasem 30% ankietowanych uruchamia je średnio raz na tydzień.

Jakość obrazu i dźwięku jest najważniejsza

Jednak największym zainteresowaniem cieszą się nowe technologie oraz informacje dotyczące coraz lepszej rozdzielczości obrazu. Aż 38% badanych wie o telewizorach oferujących obraz Ultra HD. Nie ma w tym nic dziwnego bo każdy z nas chciałby stać się posiadaczem telewizora o najlepszej jakości obrazu. Według badań aż 97% uważa za najważniejszy aspekt przy wyborze nowego TV właśnie jakość obrazu oraz dźwięku.

*Badanie zostało zrealizowane na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 osób w wieku 25-40 lat korzystających z internetu. Projekt wykonano metodą zbierania danych CAWI na panelu polskich internautów. Badanie odbyło się w dniach 23-31 lipca 2014 roku.

Źródło: sony

jacekg

Najnowsze artykuły

Najlepsze filmy i seriale animowane dla dorosłych. Tych „bajek” dzieciom nie pokazuj

Myślisz, że animacje są tylko dla dzieci? Mylisz się. Jest wiele takich tytułów stworzonych z…

28 kwietnia 2024

Najnowszy LG OLED C4 taniej aż o 7000 zł! Mistrzowska cena

Znaleźliśmy ofertę, dzięki której najnowszy telewizor LG OLED C4 o przekątnej 77 cali może być…

28 kwietnia 2024

HBO z nowym filmem. W roli głównej John Malkovich!

Na platformie HBO Max zadebiutował niedawno film z Johnem Malkovichem w roli głównej. Czy warto…

27 kwietnia 2024

Granie w 4K nie musi być drogie: Xbox Series X w świetnej ofercie!

Chcesz wejść do świata gamingu niedużym kosztem, albo szukasz idealnego pomysłu na prezent? Xbox Series…

27 kwietnia 2024

Netflix anulował plany dwóch spin-offów. Tym ruchem zrobił subskrybentom przysługę

Netflix anulował dwa spin-offy "Wiedźmina". Niesławna adaptacja skończy się na piątym sezonie, a fani uniwersum…

27 kwietnia 2024

Znakomity LG OLED w świetnej ofercie RTV Euro AGD!

Sklep RTV Euro AGD przygotował ofertę, w ramach której kupisz telewizor LG OLED 55C32LA w…

27 kwietnia 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies