Abonenci pokochali ten kontrowersyjny pomysł Netflixa

Kiedy wydawało się, że Netflix chwyta się brzytwy, swoimi kontrowersyjnymi ruchami platforma udowodniła, że potrafi zawsze wyjść na swoje. Nowe dane zaskakują.

Netflix zrewolucjonizował rynek filmów i seriali. W dużej mierze przyczynił się do spadku popularności płyt Blu-ray, a także fizycznych odtwarzaczy. Miesięczny abonament, który kosztuje kosztował niewiele był zdecydowanie bardziej kuszącą wizją niż zakup drogiego odtwarzacza i płyt 4K. Niestety, zdaje się, że historia zatoczyła koło, a Netflix, przynajmniej w pewnym stopniu zaczął przypominać tę klasyczną telewizję, od której chciał być inny.

A zaczął przypominać ją od tej najgorszej dla użytkownika strony, czyli reklam. Platforma wprowadziła, najpierw eksperymentalnie a później już normalnie, Plan Podstawowy z reklamami. Netflix z reklamami kosztuje najmniej, bo w Stanach Zjednoczonych to tylko 6,99$. Brak reklam w Planie Podstawowym to koszt 9,99$, czyli zaledwie 3 dolary. Mimo tego, wersja z reklamami ma wielu entuzjastów.

Są ich aż 23 miliony, czyli aż o 8 milionów więcej niż ostatnim razem, czyli w listopadzie 2023 roku. Jak widać, dla Netflixa są to nowe możliwości zarobkowe – platforma zwiększyła swoje przychody rok do roku aż o 8% osiągając 8,5 mld dolarów.

Te dane pokazują, że nie wszystkim zależy na jakości 4K, HDR i spokojnym oglądaniu bez reklam, a raczej na tym, żeby jak najniższym kosztem być na bieżąco ze światem filmów i seriali. W końcu Netflixa oglądamy nie tylko na najlepszych telewizorach, ale także na telefonach i tabletach. Choć nie jest to zawsze tak przyjemne doświadczenie, w wielu przypadkach po prostu nie ma innego wyjścia.

Trudno się zatem dziwić, że w czasach gdy wszystko drożeje, ludzie szukając oszczędności nie chcą rezygnować z dostępu do kultury, ale przetwarzać ją jak najniższym kosztem. Jak widać, mimo początkowego sprzeciwu społeczności, Netflix dobrze wiedział co robi wprowadzając plan z reklamami. Platforma może otwierać szampana, szczególnie, że to nie jedyny pomysł, który zdaje się odnosić sukcesy.

Źródło: Wirtualne Media

Matt

Komentarze

Najnowsze artykuły

Telewizor Samsung 65 cali za mniej niż 2600 zł! To zakupowy hit

Nie lubisz wydawać zbyt dużo pieniędzy za nowy telewizor? Sprawdź promocję na popularny model Samsung…

19 maja 2024

Hitowy horror w tym miesiącu na Disney+

Disney+ to serwis VOD tylko dla dzieci? Absolutnie nie. Już w tym miesiącu na platformie…

19 maja 2024

Niezwykłe filmy familine trafią na Netflix! Premiera w przyszłym tygodniu

Netflix wychodząc naprzeciw oczekiwaniom subskrybentów, urozmaica bibliotekę o dwa kolejne niezwykłe tytuły. W najbliższy czwartek…

18 maja 2024

TCL Mini LED 55 cali za jedyne 2999 zł! Co za kosmiczna cena

Za 2999 zł nie kupisz obecnie lepszego telewizora niż popularny model mini LED od TCL.…

18 maja 2024

FAME MMA 21 już dziś. Gdzie oglądać i jaka cena

To już dziś, 18 maja 2024 roku odbędzie się gala FAME MMA 21. Przypominamy jaka…

18 maja 2024

Zagraj za darmo w Diablo IV i sprwadź najnowszy sezon! Gdzie haczyk?

Przy okazji czwartego sezonu w Diablo IV, twórcy postanowili udostępnić grę w darmowym trialu w…

18 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies