Z tych platform streamingowych odchodzimy najczęściej! Zaskakujące wyniki ankiety

Najnowsza ankieta przeprowadzona wśród 2000 Amerykanów ujawnia, z których platform streamingowych najchętniej rezygnują w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Na czele listy znalazł się Netflix, a zaraz po nim są popularne platformy także i w Polsce.

Chociaż Netflix cieszy się wielką popularnością, często słyszymy opinie, że oferta tej platformy nie jest wystarczająco atrakcyjna. Jakie inne wnioski płyną z najnowszej ankiety?

Ankieta zdradza szczegóły

Ankietę przeprowadziła firma Vorhaus Advisors, która uzyskała odpowiedzi od 2000 dorosłych Amerykanów. Zaskakujące jest to, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy najczęściej rezygnowano z Netflixa, a tuż za nim uplasowały się Disney+ oraz Amazon Prime.

Źródło: Pexels.com autor: cottonbro

Mimo rosnącej liczby subskrypcji wiele osób decyduje się na rezygnację. Dyrektor generalny Vorhaus Advisors, Mike Vorhaus, podczas konferencji w San Francisco zauważył:

Problem polega na tym, że w Stanach Zjednoczonych wszyscy, którzy obecnie mają jakieś konflikty, a także ci, którzy kiedykolwiek zrezygnowali, stanowią łącznie niemal całkowitą liczbę osób, które zastanawiałyby się nad dołączeniem do serwisu streamingowego. Już raz odmówili Netflixowi, więc teraz jest wyzwanie, aby ich przekonać ponownie, co nie jest łatwe.

Dodatkowo dane wskazują, że około 12% subskrybentów w wieku 18-34 lata prawdopodobnie zrezygnuje z abonamentu w przyszłym roku. Co więcej, aż 47% osób podaje oszczędność pieniędzy jako główny powód rezygnacji.

Progrozy, prognozami…

Na koniec warto zwrócić uwagę na pewną ciekawą tendencję. Badanie przeprowadzone przez Vorhaus Advisors pokazało, że aż 2 na 5 Amerykanów regularnie ogląda filmy online.

W różnych grupach wiekowych obserwujemy wzrost dziennego oglądania filmów wideo w formacie cyfrowym – od 7% do 10%.

Źródło: finance.yahoo.comMimo pewnej niechęci i chęci rezygnacji z subskrypcji trend wzrostowy jest niezaprzeczalny. Wydaje się, że streaming będzie nadal mocno zakorzeniony w kulturze konsumenckiej.

Jednakże, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, coraz bardziej popularna staje się darmowa telewizja z reklamami. Ten trend zaczyna również pojawiać się w Polsce, choć na razie nie jest tak silny jak za oceanem.

Następne lata zapowiadają się intrygująco, zwłaszcza że ewentualne podwyżki cen mogą odstraszyć wielu subskrybentów.

Czy rynek dostosuje się do oczekiwań konsumentów, czy może konsument będzie musiał dostosować swoje nawyki? Czas pokaże.

Źródło

Michał Zacharski

Najnowsze artykuły

Pierścienie Władzy z zapowiedzią drugiego sezonu – fani uniwersum nadal nie wzruszeni

Na oficjalnym kanale Prime Video na YouTube niedawno wylądował najnowszy trailer dający przedsmak tego co…

15 maja 2024

Znowu to zrobili: fantastyczna oferta RTV Euro AGD na Samsung QD-OLED!

Sklep RTV Euro AGD przygotował wyjątkową promocję na Samsung 65S90C, który kupisz w świetnej cenie…

15 maja 2024

Końcówka czerwca z trzecim sezonem jednego z najlepszych seriali Disney+. Mamy nowy teaser!

FX Networks na oficjalnym kanale YouTube niedawno podzielił się najnowszym krótkim teaserem nadchodzącego trzeciego sezonu…

15 maja 2024

Najlepsze filmy na Amazon Prime Video. 9 tytułów, które warto zobaczyć w 2024 roku

Amazon Prime Video to skarbnica nie tylko świetnych seriali, ale i ciekawych filmów. Oto 9…

15 maja 2024

LG OLED: znakomite parametry i wszechstronność. Promocyjny telewizor możesz wykorzystać również jako monitor!

Sklep Sferis.pl przygotował ofertę, w ramach której w atrakcyjnej cenie kupisz telewizor LG OLED 42C31.…

15 maja 2024

TCL prezentuje najnowsze telewizory na 2024 rok! Są mocne propozycje

Na chwilę przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej, TCL prezentuje w Polsce najnowsze telewizory, w…

15 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies