Nowy trend wśród widzów streamingu przeraża: czy to musi się tak skończyć?

Jak się okazuje z przeprowadzonych badań, widzowie platform streamingowych lubią mieć możliwość wyboru pomiędzy pakietem z reklamami lub bez. Dodatkowo chętniej wybierają pomiędzy poszczególnymi pakietami na przemian, aby zbalansować wydatki.

Osobiście, nie jestem wielkim fanem reklam. Niemniej jednak najświeższe badania pokazują, że trend na rynku usług streamingowych ewoluuje w ciekawym kierunku.

Zmienne nastroje widzów wobec reklam

Decyzje gigantów takich jak Netflix i Disney+, które postanowiły wprowadzić  reklamy, sugerują fundamentalną zmianę na rynku usług streamingowych. Pomimo tego, najnowsze badania pokazują, że widzowie nie chcą rezygnować z reklam, ponieważ wolą oszczędzić.

Źródło: Pexels.com autor: Anastasia Shuraeva

Raport z badania „Telewizyjna reklama: Fakty kontra Fikcja„, przeprowadzone na grupie ponad 3000 widzów, ujawnił, że aż 59% z nich chętnie zgodziłoby się na oglądanie reklam, jeśli pozwoliłoby to na oszczędność od 4 do 5 dolarów miesięcznie. Ta tendencja jest zgodna z wynikami wcześniejszych badań przeprowadzonych przez Hub.

„Nieustannie, 3 na 5 konsumentów deklaruje, że wybiera oglądanie reklam, jeśli pozwoli to zaoszczędzić od 4 do 5 dolarów miesięcznie” – podsumowano w raporcie.

Takie dane wskazują, że streaming z reklamami nadal ma wiele do zaoferowania, pomimo decyzji Netflix i Disney+ o wprowadzeniu droższych pakietów bez reklam pod koniec 2022 roku.

Inne platformy, takie jak Max i Apple TV+, rozważają wprowadzenie podobnych, wielopoziomowych ofert, aby przyciągnąć nowych subskrybentów.

Sam Netflix, w jednym z krajów, usunęło najtańszy pakiet bez reklam, zmuszając ludzi do płacenia więcej lub wyboru opcji z reklamami.

Wydaje się, że pieniądze generowane przez reklamy są bardzo korzystne dla platform. Miejmy nadzieję, że ten trend nie przedostanie się do droższych pakietów.

Źródło: Pixabey, autor: Mohamed Hassan

Kolejne wnioski z badań zaskakują

Z badań wynika, że widzowie cenią sobie przede wszystkim możliwość wyboru. Aż 40% z nich preferuje usługi z różnymi pakietami, zarówno z reklamami, jak i bez nich. Tylko 22% deklaruje się za opcją z „ograniczonymi reklamami”.

Z tych, którzy mają możliwość zmiany pakietu usług, aż 1 na 4 zadeklarował chęć skorzystania z takiej opcji.

Motywacja za takimi decyzjami wynika przede wszystkim z oszczędności, które umożliwiają balansowanie pomiędzy tańszą a droższą ofertą. Z danych wynika, że reklamy wcale nie są uznawane za negatywne, jeśli widz ma możliwość oszczędności.

Ciekawe jest także, że widzowie wydają się być zadowoleni z reklam na najpopularniejszych platformach streamingowych, które wprowadziły usługi finansowane przez reklamy.

Właśnie 33% subskrybentów Disney+ stwierdziło, że reklamy na tej platformie są znacznie lepsze niż na innych. Podobne zdanie wyraziło 32% widzów HBO Max i 27% użytkowników Netflixa.

Jeżeli porównać to z podejściem do reklam w tradycyjnej telewizji, to tylko 4-16% osób uznało, że doświadczenie z reklamami było tam lepsze.

fot. Disney+

Kolejne badanie przeprowadzone przez Hub pokazuje, że zaangażowanie widzów maleje, jeśli częstotliwość reklam przekracza 11 na 0,5 godziny programu lub jeśli długość reklamy przekracza 90 sekund.

Wniosek jest prosty – ilość reklam musi być zbalansowana pomiędzy długością i ilością.

A co Ty myślisz na ten temat? Daj nam znać w komentarzach!

Źródło

https://www.rtvmaniak.pl/9639952/zaplanowano-usuniecie-ponad-50-tytulow-w-hbo-max-polska/

Michał Zacharski

Najnowsze artykuły

Xbox wykona odważny ruch i podbije nowy rynek?! Tego nikt się nie spodziewał

Jakiś czas temu pojawiły się plotki, które wskazywały na podbicie rynku mobilnego przez Microsoft za…

10 maja 2024

Telewizor Philips 65 cali z Ambilight za jedyne 2299 zł! Co za cena

Rewelacyjna promocja na popularny telewizor Philips o przekątnej 65 cali. To rekordowo niska cena za…

10 maja 2024

Co oglądać w weekend? Oto najlepsze nowe filmy i seriale w tym tygodniu!

[indizar2:stronicowanie] [section:] Wybieramy najciekawsze nowe filmy i seriale VOD. Pod lupę bierzemy m.in. Netflix, HBO…

10 maja 2024

Kapitalne filmy w HBO Max! W sam raz na weekend

HBO Max dodało nowe tytuły do swojego katalogu. Znajdują się tam zarówno poważne, jak i…

10 maja 2024

Premierowa wersja tej konsoli kosztowała prawie 4000 zł, teraz kupisz ją za połowę tej ceny!

Kiedy przenośna konsola Asus ROG Ally debiutowała na rynku, jej cena wynosiła prawie 4000 zł.…

10 maja 2024

Amazon Prime Gaming rozpieszcza fanów. Nie zapomnij dodać tych gier do swojej biblioteki!

Platforma Prime Gaming od Amazon co miesiąc oferuje swoim subskrybentom darmowe gry. Maj 2024 roku…

10 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies