Znamy zwycięzcę wyścigu streamingowego – króluje Netflix! Przytłaczające 54% udziałów polskiego rynku trafia do amerykańskiego giganta, z Disney+ i Playerem w odległym zanadrzu. Okazuje się, że Polacy spędzają na Netflixie średnio 5 godzin dziennie.
Podsumowując ostatnie wyniki badań, możemy wyróżnić trzy kluczowe wnioski:
W świetle najnowszego badania Mediapanel przeprowadzonego przez Wirtualnemedia.pl w czerwcu tego roku Netflix przyciąga rekordowe 11,1 miliona polskich użytkowników, co stanowi 37,44% wszystkich internautów w kraju.
Średni czas spędzony na tej platformie osiąga 5 godzin, 3 minuty i 31 sekund, co przekłada się na dominujący, 54,36%-owy udział w całkowitym czasie spędzanym na platformach streamingowych.
Pozostałe dwie platformy – Disney+ i Player – muszą zadowolić się mniej więcej 7% udziałem rynku. Disney+ cieszy się jednak uwagą 3,84 miliona użytkowników, którzy na platformie spędzają średnio godzinę, 52 minuty i 27 sekund.
Player natomiast może pochwalić się zasięgiem na poziomie 2,56 miliona odwiedzających, którzy na platformie przebywają średnio 2 godziny, 40 minut i 52 sekundy.
Pozostałe serwisy streamingowe dają z siebie wszystko, aby wywalczyć jak najwięcej uwagi polskiego widza. W przypadku HBO Max, każdy z 2,93 miliona użytkowników spędza na platformie średnio 2 godziny i 11 minut.
Tuż za nim uplasowało się TVP VOD, które przyciąga 2,15 miliona użytkowników, spędzających na platformie średnio 2 godziny i 19 minut.
Niemniej ważni są też gracze takie jak Canal+ online (2,03 miliona użytkowników) czy Polsat Box Go, który pomimo niższej liczby użytkowników (1,23 miliona), walczy o każdą minutę ich uwagi.
Zaskakująco niska pozycja na liście przypadła Prime Video od Amazona, z wynikiem zaledwie 2 milionów użytkowników.
Z kolei SkyShowtime, młody gracz na rynku od lutego tego roku, już może pochwalić się 1,86 milionem polskich użytkowników.
Maj przyniósł istotne zmiany w badaniach Mediapanel, zaczęto bowiem uwzględniać łączny czas korzystania z platform w kategoriach takich jak VOD i OTT.
W przypadku Netflixa, obserwujemy wzrost o 7,5% w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Mimo przyrostu użytkowników o 1,14 miliona, średni czas spędzony na platformie skurczył się o 32 minuty.
Disney+ zdołał zwiększyć swoją część rynku, przechodząc z 6,09% do 6,97%, co oznacza przyrost aż 884,7 tys. użytkowników. HBO Max i Prime Video również odnotowały wzrosty: 387,8 tys. i 210,6 tys. nowych użytkowników.
A Ty, z której platformy korzystasz najczęściej? Czekamy na Twoje odpowiedzi!
https://www.rtvmaniak.pl/9637120/kleska-firm-streamingowych/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Odkryj nową erę rozrywki z Max, ewolucją HBO Max, która debiutuje 11 czerwca 2024 roku.…
Czy jesteś gotów na magiczną przygodę w niezwykłej szkole pana Kleksa? Najnowsza adaptacja "Akademii Pana…
Disney zaciągnie hamulec ręczny. Ma to oznaczać mniej produkcji z uniwersum Marvel Comics, ale jednoczesny…
Na platformie Netflix zadebiutował właśnie film dokumentalny pt. „Finał: Szturm na Wembley” przybliżający kulisy feralnego…
Sklep taketronic.pl przygotował znakomitą ofertę, w ramach której kupisz telewizor LG OLED 55C31LA. Dlaczego warto…
Telewizor, który ma 4K, Smart TV i kosztuje jak najmniej? Takim modelem jest promocyjny Samsung,…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies