Niezwykła dominacja jednego gracza w polskim streamingu! Cała reszta mocno w tyle

Znamy zwycięzcę wyścigu streamingowego – króluje Netflix! Przytłaczające 54% udziałów polskiego rynku trafia do amerykańskiego giganta, z Disney+ i Playerem w odległym zanadrzu. Okazuje się, że Polacy spędzają na Netflixie średnio 5 godzin dziennie.

Podsumowując ostatnie wyniki badań, możemy wyróżnić trzy kluczowe wnioski:

  • Netflix jest absolutnym liderem streamingu w Polsce, zgromadzając ponad połowę całkowitego czasu spędzanego na platformach tego typu.
  • Disney+ i Player, choć mają znacznie mniejszy udział, nadal przyciągają miliony Polaków.
  • Średni czas spędzony na platformach streamingowych jest imponujący, świadcząc o ogromnym zainteresowaniu Polaków tego rodzaju formą rozrywki.

Trójka asów polskiego streamingu

W świetle najnowszego badania Mediapanel przeprowadzonego przez Wirtualnemedia.pl w czerwcu tego roku Netflix przyciąga rekordowe 11,1 miliona polskich użytkowników, co stanowi 37,44% wszystkich internautów w kraju.

Średni czas spędzony na tej platformie osiąga 5 godzin, 3 minuty i 31 sekund, co przekłada się na dominujący, 54,36%-owy udział w całkowitym czasie spędzanym na platformach streamingowych.

Pozostałe dwie platformy – Disney+ i Player – muszą zadowolić się mniej więcej 7% udziałem rynku. Disney+ cieszy się jednak uwagą 3,84 miliona użytkowników, którzy na platformie spędzają średnio godzinę, 52 minuty i 27 sekund.

Player natomiast może pochwalić się zasięgiem na poziomie 2,56 miliona odwiedzających, którzy na platformie przebywają średnio 2 godziny, 40 minut i 52 sekundy.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Inne platformy walczą o uwagę polskich widzów

Pozostałe serwisy streamingowe dają z siebie wszystko, aby wywalczyć jak najwięcej uwagi polskiego widza. W przypadku HBO Max, każdy z 2,93 miliona użytkowników spędza na platformie średnio 2 godziny i 11 minut.

Tuż za nim uplasowało się TVP VOD, które przyciąga 2,15 miliona użytkowników, spędzających na platformie średnio 2 godziny i 19 minut.

Niemniej ważni są też gracze takie jak Canal+ online (2,03 miliona użytkowników) czy Polsat Box Go, który pomimo niższej liczby użytkowników (1,23 miliona), walczy o każdą minutę ich uwagi.

Zaskakująco niska pozycja na liście przypadła Prime Video od Amazona, z wynikiem zaledwie 2 milionów użytkowników.

Z kolei SkyShowtime, młody gracz na rynku od lutego tego roku, już może pochwalić się 1,86 milionem polskich użytkowników.

Dynamika zmian w porównaniu do maja

Maj przyniósł istotne zmiany w badaniach Mediapanel, zaczęto bowiem uwzględniać łączny czas korzystania z platform w kategoriach takich jak VOD i OTT.

W przypadku Netflixa, obserwujemy wzrost o 7,5% w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Mimo przyrostu użytkowników o 1,14 miliona, średni czas spędzony na platformie skurczył się o 32 minuty.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Disney+ zdołał zwiększyć swoją część rynku, przechodząc z 6,09% do 6,97%, co oznacza przyrost aż 884,7 tys. użytkowników. HBO Max i Prime Video również odnotowały wzrosty: 387,8 tys. i 210,6 tys. nowych użytkowników.

A Ty, z której platformy korzystasz najczęściej? Czekamy na Twoje odpowiedzi!

Źródło

https://www.rtvmaniak.pl/9637120/kleska-firm-streamingowych/

Michał Zacharski

Najnowsze artykuły

Premiera nowego HBO Max w Polsce już za miesiąc! Nadciąga przełom?

Odkryj nową erę rozrywki z Max, ewolucją HBO Max, która debiutuje 11 czerwca 2024 roku.…

8 maja 2024

Nowy hit na Netflix?! Polski film z 2023 r. już dostępny

Czy jesteś gotów na magiczną przygodę w niezwykłej szkole pana Kleksa? Najnowsza adaptacja "Akademii Pana…

8 maja 2024

Disney zapowiada: mniej produkcji Marvela, ale za to o lepszej jakości

Disney zaciągnie hamulec ręczny. Ma to oznaczać mniej produkcji z uniwersum Marvel Comics, ale jednoczesny…

8 maja 2024

Netflix z zaskakującym dokumentem. Nie pomyślałbyś, że tak wyglądało starcie gigantów!

Na platformie Netflix zadebiutował właśnie film dokumentalny pt. „Finał: Szturm na Wembley” przybliżający kulisy feralnego…

8 maja 2024

LG OLED 55″ w znakomitej cenie. To gratka dla fanów dobrej jakości!

Sklep taketronic.pl przygotował znakomitą ofertę, w ramach której kupisz telewizor LG OLED 55C31LA. Dlaczego warto…

8 maja 2024

Telewizor Samsung 4K za jedyne 1296 zł!

Telewizor, który ma 4K, Smart TV i kosztuje jak najmniej? Takim modelem jest promocyjny Samsung,…

8 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies