Wygląda na to, że po okresie lawinowo rosnącej liczby subskrybentów usługi Disney+ nie ma już śladu. Przedstawiciele koncernu poinformowali, że platforma drugi kwartał z rzędu doznała utraty abonentów.
Platforma Disney+ – zgodnie z oczekiwaniami wielu analityków – stała się jednym z głównych rywali dla największego gracza na rynku platform streamingowych, a więc Netfliksa. Szybko rosnąca baza użytkowników, liczona w setkach milionów, w ostatnich miesiącach zaczyna się jednak kurczyć.
Podczas spotkania podsumowującego pierwszy kwartał tego roku, włodarze koncernu Disney poinformowali, że w pierwszych trzech miesiącach 2023 r. z usługi Disney+ zrezygnowało ok. 4 mln użytkowników.
Tym samym liczba osób korzystających z subskrypcji zmalała do poziomu 157,8 mln. Co więcej, jest to drugi z rzędu kwartał, podczas którego baza osób oglądających filmy i seriale w Disney+ się zmniejsza.
Bardzo istotny jest także fakt, iż przewidywania włodarzy Disney’a znacznie rozminęły się z rzeczywistością – wytwórnia liczyła bowiem na to, że baza użytkowników zwiększy się o milion. Jak widać, różnica jest więc zasadnicza.
Na niekorzystną sytuację Disney+ wpływ może mieć wiele czynników. Jeden z nich brzmi dla nas bardzo egzotycznie – platforma utraciła bowiem prawa do wyświetlania indyjskiej ligi krykieta na rzecz Amazon Prime Video. Wielu spodziewa się, że to właśnie w Indiach nastąpił spory odpływ klientów, którzy poszukują transmisji z tego bardzo popularnego w tym kraju sportu.
Nie bez wpływu na decyzje konsumentów z pewnością pozostała także decyzja o podniesieniu ceny poszczególnych wariantów abonamentowych Disney+ (nawet mimo wprowadzenia planu z reklamami).
Czas pokaże, czy tendencja z ostatnich kilku miesięcy zostanie utrzymana także w kolejnych kwartałach.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Czy rozwód może być powodem do nagrania komedii? Netflix udowadnia, że tak. W najnowszej zapowiedzi…
Tylko dzisiaj możesz kupić 75-calowy telewizor TCL za jedyne 2990 zł! To mega niska cena…
Właśnie dostaliśmy najnowszy zwiastun filmu pt. "Mufasa: The Lion King", plakat, a także poznaliśmy datę…
Samsung właśnie wprowadza do sprzedaży nowe telewizory na 2024 rok. Kto zdecyduje się na zakup,…
Chcesz zbudować centrum domowej rozrywki za jednym zamachem? Jeśli tak, to sprawdź koniecznie hitową promocję…
Nareszcie, po wielu latach oczekiwania Apple AirPlay 2 i Apple Home będą dostępne w najnowszych…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies