CANAL+ Box 4K doczekał się ważnej aktualizacji. Co nowego zaproponował francuski operator i kiedy dekoder wróci do sprzedaży?
CANAL+ Box 4K to dekoder, który z miejsca stał się niezwykle popularnym urządzeniem. Już od samego początku mieliśmy okazję zrobić test dekodera CANAL+ Box 4K, który wywołał bardzo pozytywne emocje. Urządzenie to nie tylko dekoder, który pozwala na korzystanie z aplikacji CANAL+ Online, ale również pełnoprawna przystawka Smart TV.
Debiutowała z oprogramowaniem Android TV w wersji 9.0, natomiast właśnie teraz użytkownicy mogą aktualizować urządzenie do wersji Android TV 10. Nie wszyscy otrzymają aktualizację w tym samym czasie, ponieważ ma być ona udostępniana partiami, jednak w najbliższym czasie powinna być dostępna dla wszystkich użytkowników.

CANAL+ BOX 4K / fot. techManiaK.pl
Aktualizacja najpewniej uruchomi się automatycznie, natomiast gdyby tak się nie stało, w Ustawieniach urządzenia, w zakładce „Informacje” możesz wymusić jej uruchomienie ręcznie.
Jak donosi satkurier.pl, najnowsza aktualizacja wprowadza przede wszystkim sporo poprawek, które dotyczą odtwarzania treści w innych proporcjach niż standardowe 16:9, klasyczne poprawki zabezpieczeń, poprawki odtwarzania treści 4K z DRM (np. Netflix), poprawione zostało również skanowanie DVB-T i DVB-T2. Ważne poprawki dotknęły również wyjścia dźwięku wielokanałowego, a aktualizacja wprowadziła również nowe opcje jak choćby aktywację Passthrough 7.1.
Poza tym dodanych zostało kilka nowości jak np. ukrycie hasła Wi-Fi w ustawieniach, tryb ratunkowy na wypadek problemów z resetem do ustawień fabrycznych, a także możliwość wybudzenia dekodera, po wciśnięciu przycisku z Netflixem.
Nowości jest całkiem sporo, i wreszcie przynoszą sporo oczekiwanych zmian. Nie oznacza to jednak, że wkrótce wrócą do sklepów. W związku z brakiem HbbTV, dekodery CANAL+ Box 4K nie mogą być sprzedawane w sklepach jako urządzenia, które mogą odbierać cyfrową telewizję naziemną, mimo tego, że tuner DVB-T2 jest tu tylko dodatkiem.
Źródło: satkurier.pl
Niestety, po „majowej” aktualizacji mój CANAL+ Box 4K przestał wspólpracować z moją domową siecią wifi 5GHz, po której wczesniej smigał aż miło! Teraz pozostaje mi do wyboru albo 2.Ghz albo Ethernet. Kicha ….