Samsung w Polsce: jest dobrze, będzie jeszcze lepiej?

Specjaliści z firmy Samsung postanowili podsumować swoją dotychczasową obecność na rynku RTV w Polsce, publikując nowy raport na temat osiągnięć koreańskiego giganta. Jak wygląda zainteresowanie usługą Smart TV w naszym kraju? Jak rozwija się polski oddział producenta? I czy telewizja internetowa ma wzięcie u naszych rodaków? Zobaczmy, co na ten temat sądzą ludzie z Samsunga.

Najważniejsze liczby:

  • Obecnie na świecie co minutę sprzedaje się 15 telewizorów Smart TV.
  • W Polsce w 2010 roku sprzedano ogółem 1,9 mln telewizorów, w tym 300 tys. telewizorów z możliwością podłączenia do Internetu. Stanowiło to 15% wszystkich sprzedanych telewizorów.
  • W pierwszym kwartale 2011 roku współczynnik ten wzrósł już do 20%. Szacuje się,
    że na koniec 2011 będzie to ok. 30-35% wszystkich sprzedanych telewizorów.
  • Co drugi sprzedany w Polsce telewizor z dostępem do Internetu to telewizor marki Samsung.
  • W 2011 Samsung chce dostarczyć na polski rynek pół miliona urządzeń umożliwiających korzystanie z platformy Smart TV
  • W 2010 roku jedynie 25% modeli telewizorów Samsung miało funkcję podłączenia
    do Internetu. W 2011 roku już 75% telewizorów to urządzenia Smart TV
  • Według danych Samsung Apps, już 50 tys. Polaków podłączyło swój telewizor Samsung do Internetu.

Samsung Smart TV w Polsce

Samsung jako pierwszy w Polsce w pełni zintegrował telewizję z Internetem. W Polsce do tej pory sprzedano 300 000 sztuk telewizorów z dostępem do internetu – z czego 150 tys. z nich to telewizory Samsung z funkcją Smart TV, czyli co drugi sprzedany telewizor w Polsce.

Smart TV to koncepcja korzystania z różnych mediów, jakie mamy w domu, na największym ekranie. Smart TV nie stanowi konkurencji dla tradycyjnych sposobów korzystania z Internetu, jest natomiast poszerzeniem tych możliwości.

Telewizor Samsung Smart TV staje się domowym centrum rozrywki. Możemy usiąść wygodnie na kanapie i przy użyciu pilota mieć dostęp do treści internetowych. Ekran telewizora świetnie nadaje się do korzystania z zasobów sieci – dzięki otwartej przeglądarce internetowej [obsługującej również strony flash] albo za pomocą aplikacji. W panelu sterowania – czyli Smart Hub – wybieramy jeden z z 55 widgetów i szybko przeglądamy zawartość najpopularniejszych polskich i zagranicznych serwisów informacyjnych i rozrywkowych.

Nowe technologie zmieniają nasze przyzwyczajenia. Teraz można nie tylko wybrać program czy film, ale także dowolną porę, o której chcemy je obejrzeć. Łączymy się z Internetem, wybieramy dowolny odcinek serialu dostępny na jednej z platform VOD i zamiast na ekranie laptopa – oglądamy go na dużym ekranie telewizora. Co więcej, oglądając swój ulubiony program możemy dzielić się bieżąco swoimi wrażeniami poprzez zainstalowane w telewizorze aplikacje Social TV, takie jak Facebook, Twitter czy Google Talk. A jeśli podłączymy kamerę do naszego telewizora – porozmawiamy ze znajomymi również poprzez Skype. „Wspólne oglądanie telewizji” dzięki podłączeniu do Internetu nabiera zupełnie innego znaczenia.

Świat aplikacji na Samsung Smart TV

Samsung jako pierwszy producent na świecie uruchomił sklep z aplikacjami przeznaczonymi specjalnie dla telewizorów. W jego ofercie znajduje się ponad 300 aplikacji, a ich liczba cały czas rośnie. Samsung Smart TV rewolucjonizuje w ten sposób postrzeganie internetu jako medium dostępnego za pośrednictwem komputera i – od niedawna – smartfona. Radykalnej zmianie ulega również samo korzystanie z telewizji. Dzięki setkom aplikacji oraz specjalnym widgetom dostępnym online, użytkownicy sami układają własny program obejmujący tylko te filmy i seriale, które chcą obejrzeć.

Polacy bardzo chętnie i aktywnie korzystają z tej możliwości. Polska jest się w ścisłej czołówce pod względem ilości pobrań aplikacji TV z Samsung Apps. Dziennie polscy użytkownicy pobierają ok. 1500 aplikacji. Nasz kraj z wynikiem 36 tys. pobrań miesięcznie (dane za kwiecień 2011) jest na czwartym miejscu w rankingu światowym, i na drugim miejscu w Europie. Przed nami znalazły się takie kraje jak USA (308 tys. pobrań), Niemcy (84 tys.) i Korea (52 tys.).

Należy podkreślić, że Polska była pierwszym oddziałem Samsung w Europie, który przygotował aplikacje w lokalnym języku. Koreański producent był również pierwszym, który udostępnił widget w języku poslkim. W ciągu niespełna dwóch lat dostępnych jest już 13 polskich aplikacji – treści do nich dostarczają najpopularniejsze serwisy internetowe i informacyjne w kraju, takie jak gazeta.pl czy onet.pl oraz największe grupy medialne, m.in. Wirtualna Polska, Redefine czy Telewizja Polska.

Innowacje przede wszystkim

Nad rozwojem aplikacji dla telewizorów Samsung na całym świecie pracuje polski zespół programistów z warszawskiego Centrum Badań i Rozwoju firmy Samsung. Powstało ono w 2000 r. jako Centrum Badań i Oprogramowania. Początkowo zadaniem Centrum było rozwijanie oprogramowania dla dekoderów cyfrowej telewizji satelitarnej, kablowej i naziemnej. Od tamtej pory ośrodek znacznie rozszerzył pole prowadzonych badań. W 2005 r. powstał dział tworzący oprogramowanie dla najbardziej zaawansowanych telewizorów i innych urządzeń domowego centrum rozrywki, takich jak odtwarzacze DVD czy Blue-ray. Na wzór pozostałych globalnych ośrodków rozwojowo-badawczych Samsung, warszawskie Centrum ściśle współpracuje z wybitnymi jednostkami uniwersyteckimi. Współpraca ta daje Samsung możliwość rekrutacji najlepszych specjalistów, którzy posiadają doskonałe przygotowanie teoretyczne i znajomość trendów technologicznych. Wspólnie z uczelniami w Polsce i w Europie Centralnej prowadzimy również badania nad technologiami i rozwiązaniami przyszłości. Warszawskie Centrum Badań i Rozwoju Samsung zatrudnia obecnie ponad 650 pracowników i liczba ta nadal rośnie. Jest to ponad dwa razy większe zatrudnienie niż centrum sprzedażowym firmy. To jeden z dowodów na to, że inwestycje w badania i rozwój w Polsce są jednym z priorytetów Samsung.

Telewizja internetowa – jak korzystają z niej Polacy?

Nowe technologie zmieniają nasze przyzwyczajenia. Coraz więcej polskich użytkowników korzysta z możliwości oglądania wybranych przez siebie treści, ulubionych programów i filmów, bez konieczności dostosowania się do ramówek poszczególnych stacji telewizyjnych. Jeszcze kilkanaście miesięcy temu użytkownicy telewizji internetowej ipla mogli oglądać materiały wideo tylko za pomocą komputera. Obecnie dostępne są one również na platformie telewizyjnej, co spowodowało zmianę zachowania widzów.

Założeniem właścicieli telewizji internetowej ipla jest udostępnianie treści telewizyjnych za pomocą dowolnego urządzenia podłączonego do Internetu, które może służyć do oglądania treści wideo. Pokrycie rynku telewizorów z Internetem oferujących aplikację ipla sięga ponad 95%. Trudno zatem dziś znaleźć telewizor z funkcjami internetowymi, które nie oferowałyby widzom możliwości oglądania treści wideo za pośrednictwem ipla. Podobnie jest z telefonami komórkowymi typu Smartfon – ipla dostępna jest w urządzeniach bazujących na systemach Android, iOS i Symbian. Łącznie odnotowano ponad 250 000 pobrań mobilnych aplikacji ipla, a miesięcznie ponad 100 000 użytkowników korzysta z ipla na telefonie komórkowym.

W ciągu dnia cały czas najpopularniejszą platformą pozostaje komputer, z kolei wieczór to pora największej aktywności użytkowników telewizorów z Internetem. Właśnie wtedy widzowie chętnie uzupełniają ofertę programową tradycyjnej telewizji o własne wybory i w godzinach 22-23 korzysta z oferty VOD. Udział telewizji, jak również urządzeń mobilnych, w łącznym ruchu generowanym przez użytkowników ipla stale rośnie – w maju 2011 roku wynosił on już 15%.

Najaktywniejsi spośród tych, którzy korzystają z aplikacji ipla na telewizorach z Internetem, są posiadacze telewizorów firmy Samsung – generują oni ponad 38% ruchu w tej kategorii, a udział ten stale rośnie. Użytkownicy Samsung Smart TV bardzo chętnie oglądają materiał udostępniany przez ipla – Samsung odnotowuje miesięcznie około 300 tys. odtworzeń dostępnych poprzez ten widget.

Źródło: informacja prasowa

bartek

Komentarze

  • tak ogólnie to "jest dobrze, będzie lepiej" idealnie oddaje to jak rozwijają się obecnie technologie produkcji telewizorów.

Najnowsze artykuły

Niezwykłe filmy familine trafią na Netflix! Premiera w przyszłym tygodniu

Netflix wychodząc naprzeciw oczekiwaniom subskrybentów, urozmaica bibliotekę o dwa kolejne niezwykłe tytuły. W najbliższy czwartek…

18 maja 2024

TCL Mini LED 55 cali za jedyne 2999 zł! Co za kosmiczna cena

Za 2999 zł nie kupisz obecnie lepszego telewizora niż popularny model mini LED od TCL.…

18 maja 2024

FAME MMA 21 już dziś. Gdzie oglądać i jaka cena

To już dziś, 18 maja 2024 roku odbędzie się gala FAME MMA 21. Przypominamy jaka…

18 maja 2024

Zagraj za darmo w Diablo IV i sprwadź najnowszy sezon! Gdzie haczyk?

Przy okazji czwartego sezonu w Diablo IV, twórcy postanowili udostępnić grę w darmowym trialu w…

18 maja 2024

Wielki hit od Disneya – „Szōgun” otrzyma 2. i 3. sezon! Co wiadomo?

Twórcy potwierdzili, że niezwykły serial "Szōgun" otrzyma drugi i trzeci sezon. Niestety nie zdradzono zbyt…

18 maja 2024

Redukcja szumów dzięki AI w słuchawkach to rewolucja?! Usłyszysz to co chcesz

Sztuczna inteligencja coraz bardziej jest zauważalna podczas naszej codzienności. Jeden z zespołów z Uniwersytetu Waszyngtońskiego…

17 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies