Kategorie: PoradnikiTelewizory

Telewizory: dlaczego lepiej kupować w sklepie tradycyjnym, niż w internetowym?

Co możemy zyskać kupując telewizor w sklepie stacjonarnym? Czy nie lepiej zrobić to za pomocą strony internetowej? Okazuje się, że pierwsza opcja może mieć więcej zalet. Warto dowiedzieć się więcej, bowiem zakup TV to często inwestycja wynoszącą nawet kilka tysięcy złotych.

1. Nie kupujemy kota w worku

Dlaczego lepiej kupować w sklepie stacjonarnym? / fot. WavebreakmediaMicro, Fotolia

Zakup w sklepie stacjonarnym daje nam o wiele więcej korzyści, niż zamówienie ze strony internetowej. W tym pierwszym przed zakupem możemy poprosić o wyjęcie telewizora z kartonu, podłączenie go do prądu i sprawdzenie czy wszystko jest z nim w porządku. Inną sprawą jest kupowanie ostatniej sztuki (z ekspozycji) kiedy możemy się upewnić, że TV działa, bo przecież sprzęt jest włączony (na półce).

Przy zakupie w sklepie internetowym nie zawsze mamy taką możliwość. Przeważnie telewizor przywozi kurier w danym przedziale godzinowym i ten nie ma obowiązku zostać i poczekać, gdybyśmy chcieli sprawdzić, czy z telewizorem jest wszystko w porządku. Oczywiście zawsze możemy skorzystać z usługi dodatkowej (w domu klienta), jaką jest profesjonalne podłączenie sprzętu. Wtedy sami nie musimy nic robić, po prostu czekamy na firmę transportową, która na miejscu podłącza nam telewizor. Jednak musimy pamiętać, że nie wszystkie sklepy oferuję takie usługi dodatkowe. Poza tym jeśli one są, to będą płatne.

2. Usługi dodatkowe w sklepie

Test matrycy pozwala sprawdzić czy matryca nie ma martwych pikseli / fot. tvManiaK.pl

Coraz powszechniejszą usługą dodatkową przy zakupie nowego telewizora jest tzw. test matrycy. W skrócie polega to na sprawdzeniu czy oryginalnie zapakowany TV nie posiada wypalonych pikseli. Te nie są niestety objęte gwarancją producenta i gdyby okazało się w domu, że w niektórych miejscach na ekranie widać czarne plamki trzeba reklamować produkt.

Reklamacja z pewnością zostanie rozstrzygnięta na naszą korzyść, ale co najmniej 14 dni jesteśmy bez telewizora. Do tego musimy go spakować, zawieźć do sklepu i czekać na zakończenie procesu reklamacyjnego. Tymczasem przy zakupie telewizora poprzez sklep internetowy rzadko kiedy (albo w ogóle) jesteśmy w stanie dodatkowo zlecić test matrycy. Po prostu klikamy dodaj produkt, wpisujemy dane adresowe i na tym przeważnie koniec.

Test matrycy / fot. tvManiaK.pl

Ważną rzeczą decydując się na zakup telewizora z testem matrycy są korzyści, jakie zyskamy. Po około 5-10 minutach mamy pewność, że nasz nowy telewizor nie posiada żadnego defektu. Natomiast gdyby okazało się, że trafiliśmy na „wadliwy” egzemplarz przeważnie sklep sprawdza kolejny model bezpłatnie i wymienia go od ręki.

W różnych sklepach usługa polegająca na sprawdzeniu matrycy może kosztować od 19 do 99 złotych. Zależy ona od wielu czynników, m.in. czy test przeprowadzany jest poprzez specjalne oprogramowanie komputerowe, poprzez podłączenie tradycyjnego pendriv’a z planszami testowymi, a nawet (w niektórych miejscach) od wielkości telewizora.

3. Dodatkowe promocje na akcesoria

Dodatkowe promocje na akcesoria / zrzut ekranu euro.com.pl

Jedną z największych wad kupowania przez internet jest to, że przy składaniu zamówienia nie zawsze uda nam się dowiedzieć o wszystkich promocjach, dotyczących wybranego przez nas telewizora. Poza tym te „dobrane” przez sklep internetowy, np. dotyczących akcesoriów nie zawsze są najtańszą propozycją, niekiedy nie do końca odpowiadają naszym potrzebom. Oto przykład:

Załóżmy, że do telewizora Samsung UE48JU6400 otrzymamy w cenie promocyjnej kabel HDMI i uchwyt do telewizora. Jednak może się okazać, że w sklepie stacjonarnym koszt zakupu tych akcesoriów może być o wiele tańszy. Po drugie co wtedy, gdy do oferty promocyjnej dołączony jest kabel o długości 1,5 m oraz uchwyt z pełną regulacją? Może nam bardziej pasuje krótszy (albo dłuższy, niż 1,5 m przewód), czy uchwyt bez regulacji, który jest po prostu tańszy?

Tymczasem w sklepie stacjonarnym nie dość, że sami możemy dobrać odpowiednie akcesoria (potrzebną długość kabla, idealny uchwyt do telewizora) to często mamy do wyboru wiele zamienników innych firm w niższej cenie.

4. Jeden telewizor, różne ceny

Cena w sklepie tradycyjnym może być niższa, niż w sieci / fot. gdx, Fotolia.com

Kolejnym ciekawym przypadkiem, w którym zakup w sklepie tradycyjnym daje nam coś jeszcze jest zakup w niższej cenie. Sklepy internetowe przyzwyczaiły nas do tego, że przeważnie najlepsze telewizory były o wiele tańsze, niż w normalnym sklepie. Często różnica wynosiła nawet kilkadziesiąt złotych. Jednak nie zawsze, bowiem coraz częściej koszt zakupu tego samego telewizora jest identyczny (kiedy doliczymy dostawę) albo i wyższy. Sklepy stacjonarne od pewnego czasu mają przewagę polegającą na tym, że to właśnie tam dany model jest tańszy, niż w sieci.

Dzieje się tak z wielu powodów, a najistotniejszy jest taki, że po prostu wielkim sieciom sklepów zależy na tym, by klienci przychodzili do salonu, a nie dokonywali zakupów przez internet. Chodzi o wiele czynników, wśród których istotnym jest profesjonalna obsługa klienta czyli jedna z najważniejszych cech działalności każdego sklepu. To właśnie klienci indywidualni, a nie internetowi chwalą sobie jakość obsługi (face to face) oraz przede wszystkim fachową wiedzę sprzedawców i pomoc w zakupie telewizora.

Tymczasem w sklepie internetowym na próżno znaleźć powyższe czynniki. Wyjątkiem są sklepy internetowe, posiadające tzw. czat, z którego możemy dowiedzieć się więcej o interesujących nas produktach. Jednak to nie to samo, co rzetelnie przeprowadzona na żywo rozmowa ze sprzedawcą.

jacekg

Komentarze

  • Może to dla Ciebie to będą bzdury, ale osoba pracująca w handlu wie jak jest naprawdę. Wiadomo, że każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, ale dla mnie zakup w sklepie tradycyjnym zawsze będzie podstawą do dokonania świadomego zakupu i nigdy nie zamówię niczego przez internet. Chyba, że faktycznie cena będzie niższa i nie będzie to telewizor tylko inny sprzęt. Telewizora bałbym się zamawiać przez internet, nie jest to coś co kosztuje kilka groszy tylko naprawdę grube pieniądze.

    • w sklepie stacjonarnym kupisz to, co ci wciśnie sprzedawca, bo mu zalega. W sklepach stacjonarnych pracują janusze bez elementarnej wiedzy o sprzedawanym towarze. Myślisz że ekspert elektroniki sprzedaje miksery? :) Kupisz, co ci wcisną, w domu sprawdzisz w necie, że ten sam kosztuje kilkaset zł taniej i że niestety nie odtwarza DTS (a sprzedawca "zapomniał" powiedzieć) i już leżysz, bo zwrócić nie możesz. Ogarniasz to? Ale spoko, kupuj - oni żyją z matołków

  • Większych bzdur dawno nie czytałem.
    Aż żal, że tak bezczelnie sponsorowany artykuł przez sieci handlowe został tutaj zamieszczony!

    Jeden fakt jest bezsporny, że każda z tych metod zakupu ma swoje wady i zalety a świadomy kupujący wybiera wariant na którym mu zależy i jest dla niego najbardziej optymalny.
    Zakupy przez internet mają jedną (choć nie zawsze) przewagę - cena i mniej zabawy ze zwrotem.
    Cenę oczywiście należy zawsze bardzo dokładnie sprawdzić i porównać.

    Od lat kupuję w internecie: TV, AGD (lodówki, zmywarki, kuchenki, okapy, mikrofale), APARATY, KOMPUTERY i jakoś nie mam złych doświadczeń. Bardzo często różne sprzęty kupowałem w różnych sklepach aby zoptymalizować cenę wraz z dostawą.
    A oszczędność na kasie była znaczna.

    Podam jeden przykład sieci XXX (z przed miesiąca).
    Telewizor znanej marki 32" FullHD, "z półki" 1100zł ten sam model zamówiony przez internet z odbiorem w tym samym sklepie 980zł. Płatność w tej samej kasie. :-).

    Podam też przykład odwrotny:
    Kupuję teraz rower dla dziecka 20" i w sklepie rowerowym "za rogiem" jest tańszy niż w internecie.

    Podsumowując, nie ma idealnych rozwiązań. Każde z nich ma swoje wady i zalety. Przed zakupem należy dokładnie wszystko sprawdzić i policzyć.
    Więc rozsądku w zakupach, zawsze dobrego wyboru Wam i sobie życzę.

  • Nieprawda, kupując np. telefon możemy się z nim zapoznać z jego stanem po wizycie w kasie. Po ewentualnym wykryciu usterki w nowym sprzęcie sprzedawca ma nas daleko. Kupując przez internet możemy zwrócić towar bez podania przyczyny i odzyskać kasę.

Najnowsze artykuły

Kultowy hit opuszcza Netflixa! To ostatni moment na obejrzenie

Pierwsza odsłona "Shreka" zadebiutowała w 2001 roku i przez lata zyskała ogromne grono fanów. Nie…

13 maja 2024

To prawdziwy hit! 75-calowy telewizor z Google TV za jedyne 2999 zł

Jeśli nie chcesz przepłacać za ogromną przekątną, to sprawdź promocję na popularny, 75-calowy telewizor z…

13 maja 2024

„Łasuch” powraca na Netflix z finałowym sezonem! Kiedy premiera?

Historia niezwykłego chłopca o imieniu Gus powoli dobiega końca. Już na początku czerwca pojawi się…

13 maja 2024

Mega promocja na Philips The One 55 cali! Tylko 2199 zł

Popularny telewizor Philips The One z Google TV i Ambilight dostępny jest w mega niskiej…

13 maja 2024

Właśnie debiutują najnowsze soundbary Samsung na 2024! Który wybierasz?

Samsung prezentuje najnowsze soundbary na 2024 rok. Oferta, jak zwykle, jest przygotowana dla każdego i…

13 maja 2024

Soundbar Denon w mocno obniżonej cenie!

Jeżeli nie chcesz wydawać zbyt dużo pieniędzy na soundbar, ale zależy Ci na dobrej jakości…

13 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies