Co robią telewidzowie w sieci – raport Multiscreening 2015

Przedstawiamy raport Multiscreeing 2015, opisujący, jak ludzie korzystają z internetu i czego wyszukują podczas oglądania telewizji.

Telewizja skłania do szukania informacji o markach w sieci, ale bezpośrednie kupowanie produktów oglądanych na pierwszym ekranie wcale nie jest jeszcze powszechne. Największy potencjał na marketingowe działania multiscreeningowe mają reklamy emitowane podczas relacji sportowych i działania angażujące stosowane w trakcie teledysków iprogramów religijnych. Na popularności zyskują kampanie integrujące Facebooka i Youtube’a – takie wnioski płyną z badania przez IRCenter Instytut Badań Społecznych Pollster.

Jak wynika z badania, 63% internautów zdarza się szukać informacji o markach i produktach widzianych na pierwszym ekranie i korzystają w tym celu z komputerów PC. Z pośród nich wyróżniają się zaawansowani użytkownicy mediów społecznościowych, którzy szukają marek na Facebooku, Youtube i urządzeniach mobilnych. Analiza pokazała, że Facebook to kanał, który można określić już jako mainstreamowy, śmiało konkurujący z ogólnotematycznymi antenami telewizyjnymi. Najmłodsi konsumenci mediów cyfrowych powszechnie korzystają z niego w celu znalezienia lub pogłębienia informacji o markach i produktach. Dla porównania, Youtube ciągle jeszcze zmienia swoją rolę i obecnie stanowi medium drugiego wyboru w tego typu sytuacjach, a marek chętniej poszukują tam osoby nieco starsze.

Ciekawie wygląda sytuacja w przypadku użytkowników VoD. 58% internautów korzysta z darmowego VoD (zwłaszcza młode osoby), a 12% -z płatnego VoD (nieco częściej kobiety). Najsilniejszą marką wciąż pozostaje Ipla.tv, natomiast najbardziej popularne są vod.pl i zalukaj.tv (wybierany przez najmłodsze osoby). Użytkownicy vod.pl oglądając tradycyjną telewizję najczęściej ograniczają się do stacji ogólnotematycznych. Z kolei użytkownicy Ipla.tv korzystają z wielu różnych stacji, choć chętniej niż inni oglądają te główne. Najbardziej popularni dostawcy płatnej telewizji to wciąż Cyfrowy Polsat i nc+. Ich użytkownicy bardzo chętnie korzystają z największych platform VoD. Wyjątkiem jest Player.pl, którego użytkownicy nieco rzadziej wybierają tych dwóch dostawców.

Coraz bardziej powszechną czynnością staje się szukanie informacji o programach w Google. Zwykle wyszukiwane są wiadomości, filmy i seriale. Robią to nieco częściej kobiety w różnym wieku, które też częściej wyszukują informacje o serialach, teleturniejach, filmach i talent show. Mężczyźni natomiast częściej sprawdzają informacje o relacjach sportowych i grach komputerowych.

źródło: IRCenter

Dominik Patoła

Najnowsze artykuły

Netflix niedługo z adaptacją Scooby-Doo? Platforma blisko umowy licencyjnej

Netflix blisko podpisania umowy na serial live-action "Scooby-Doo" oparty na uwielbianej kreskówce Hanna-Barbera. (więcej…)

30 kwietnia 2024

Samsung: bestseller o dużej przekątnej i nie mniejszych możliwościach w super cenie!

Samsung QLED 75Q80C kupisz teraz w świetnej ofercie firmy z symbolem Supersprzedawcy na Allegro. Dlaczego…

30 kwietnia 2024

Nintendo Switch 2 z matrycą OLED od Samsung Display. Kiedy premiera?

Jak donosi czołowy portal poświęcony technologii OLED, Nintendo Switch 2 będzie również dostępny z ekranem…

30 kwietnia 2024

Polski megahit wkrótce na Netflix! Może być hitem na całym świecie

Za kilka dni na Netflixie pojawi się jeden z najgorętszych filmów, jaką widziało w ostatnich…

30 kwietnia 2024

Ten gigantyczny OLED od Philipsa jeszcze nigdy nie był tak tani!

Szukasz 77-calowego telewizora OLED, który naszpikowany jest nowoczesnymi technologiami, a poza obrazem kusi również Ambilightem?…

30 kwietnia 2024

Lubisz kino wojenne? Te 25 filmów zdecydowanie warto zobaczyć (2024)

Filmy wojenne to często pozycje dla koneserów. Wybraliśmy 25 najciekawszych, wysoko ocenianych i godnych polecenia…

30 kwietnia 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies