Technologia 3D: rozwój czy zastój?

Po raz kolejny przeprowadzono badanie dotyczące technologii trójwymiarowej. Jego wyniki miały dać firmie Retrevo odpowiedź na pytanie, jak wygląda obecnie zapotrzebowanie na telewizory oferujące standard Full HD, wykorzystujące panele 3D. Czy wspomniana technika rozwija się w dobrym kierunku? Może 3DManiacy niezbyt interesują się tym, co może dać świat trójwymiaru?

Amerykańskie badania wykazały interesującą tendencję – okazuje się, że ponad połowa osób (55%) nie zamierza w najbliższym czasie zakupywać odbiornika telewizyjnego kompatybilnego z technologią trójwymiarową. Dodatkowo 33% ankietowanych twierdzi, że może dopiero w przyszłym roku będą myślały o takich urządzeniach. Jedna na cztery osoby twierdzi, że wiele zależy od ceny takiego telewizora, a najnowocześniejsze z nich do najtańszych nie należą i czekają na obniżkę. Tymczasem jak kupować, to tylko tegoroczne modele telewizorów.

Jednak najciekawsze jest to, że aż 75% ankietowanych osób nie wie, jaka jest różnica pomiędzy pasywnym, a aktywnym 3D. Do tego większość osób twierdzi, że na chwilę obecną nie ma tak wielu kanałów czy produkcji w technologii trójwymiarowej, by móc na poważnie zainteresować się tą techniką. Tymczasem zwolennicy 3D przypominają, że warto wziąć pod uwagę także gry, widgety czy inne aplikacje. Telewizora nie kupujemy tylko, by oglądać filmy, bo nie o to chodzi.

W Polsce materiały trójwymiarowe są dostępne niemal na każdym kroku. Wystarczy wspomnieć o 3D Explore od Samsunga, gdzie znajdziemy co prawda nadal niewiele propozycji, ale można powiedzieć, że 3D dopiero się u nas rozwija. Poza tym niektórzy operatorzy oferują coraz więcej programów i filmów w tejże technologii (Canal+3D) czy po prostu kanały nadające tylko w 3D, jak Next TV. Czy to oznacza, że polscy widzowie pomimo tego, że technologia 3D cały czas walczy o widzów, oferuje znacznie więcej materiałów niż w Stanach Zjednoczonych? Na to wygląda, bowiem wystarczy spojrzeć na najpopularniejsze telewizory trójwymiarowe, które sprzedają się jak świeże bułeczki. Każdego dnia sprzedawane są kolejne, których ceny przekraczają nawet 3000 złotych.

Źródło: cepro

jacekg

Komentarze

  • Moim zdaniem technologia 3d powinna być prężniej promowana w monitorach komputerowych... jakiś czas temu widziałem taki jeden chyba LG... to efekt mega

  • fakt, trochę się pozmieniało, jeszcze kilka lat temu trzeba było jechać zagranicę żeby seans 3D zobaczyć, teraz można mieć to w doskonałej jakości w domu :)

  • Najważniejsze, że się dzieje i nie trzeba chodzić już tylko do kina 3D, by tam obcować z taką technologią

    pozdrawiam

  • Hmm powiedziałbym że technologia ta przechodzi bardzo mocne zmiany, pojawia się wiele nowych rozwiązań, kolejnych generacji starych technologii. Samsung nadal proponuje rozwiązania aktywne, część producentów nie wdraża nowych rozwiązań. LG stawia na nową technologię pasywna i prowadzi pierwsze próby z 3D bez okularów.
    Rynek jest bardzo zróżnicowany i płynny.

Najnowsze artykuły

Xbox Series X w zestawie z dwoma padami najtaniej na rynku!

Festiwal super okazji na Allegro ciągle trwa, a jeśli szukasz potężnej konsoli, to znajdziesz tam…

16 maja 2024

Assassin’s Creed Shadows z nowym zwiastunem. Nikt nie widział gameplayu a Ubisoft już namawia na pre-order

Ubisoft na oficjalnym kanale YouTube zaprezentował zwiastun do najnowszej odsłony Assassin's Creed Shadows. Fani nie…

16 maja 2024

Netflix z gratką dla twojej pociechy. Drugi sezon niedługo na platformie!

Na platformie Netflix już niedługo pojawi się drugi sezon LEGO DREAMZzz. To pozycja, która w…

16 maja 2024

Samsung QLED 65″ w tej cenie to strzał w dziesiątkę! Nie zwlekaj i kup go teraz

Bestsellerowy telewizor Samsung 65Q80C kupisz teraz w bardzo atrakcyjnej cenie. Dlaczego warto kupić model koreańskiej…

16 maja 2024

Co oglądać w Netflix? Nowe filmy i seriale (maj 2024)

[indizar2:stronicowanie] [section:] Co warto oglądać w Netflix? Jakie nowe filmy i seriale na Netflix są…

15 maja 2024

Hit Netflix z ostatniego tygodnia! Polacy oglądają go na potęgę

"Akademia Pana Kleksa" to najchętniej oglądany film ostatniego tygodnia na Netflix. Mimo niezbyt przychylnych ocen…

15 maja 2024

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies